سریال اتهامات واهی آمریکا علیه ایران ادامه دارد

 وزارت خارجه آمریکا گزارش سالانه خود را درباره وضع حقوق بشر در سراسر جهان منتشر کرد اما انتشار آن تحت الشعاع این  انتقاد قرار گرفت که چرا رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا مانند گذشته شخصا این گزارش را منتشر نکرد و مانند گذشته این گزارش جنجالی نشده است.

 

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: تیلرسون از انتشار این گزارش شخصا خودداری و سنتی را که در دولت های دموکرات و جمهوریخواه گذشته وجود داشت نقض کرد.

 

این مقام آمریکایی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا تیلرسون خود این گزارش را منتشر نکرده است گفت :« این گزارش خود گویای مطلب است. ما کاملا به آن افتخار می کنیم.» 

 

در این گزارش به وضع حقوق بشر در حدود 200 کشور و سرزمین اشاره می شود و کارکنان سفارتخانه های آمریکا در کشورهای مختلف به تهیه آن کمک می کنند. 

 

گزارش امسال تا حد زیادی در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا تکمیل شده بود.

 

واشنگتن در گزارش سالانه سال 2016 درباره حقوق بشر ایران، به تکرار ادعاهای قبلی درباره تهران پرداخته است.

 

از گزارش‌های حقوق بشری آمریکا به دلیل روش‌شناسی نادرست، اتخاذ استانداردهای دوگانه، غرض‌ورزی و عدم رعایت اصل بی‌طرفی، نادیده گرفتن فرهنگ بومی و سبک زندگی سایر اجتماعات و مداخله‌جویی‌ در امور داخلی کشورها انتقاد به عمل آمده است.

 

گزارش حقوق بشر آمریکا در سال 2016 بار دیگر بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های فرهنگی-اجتماعی و زمینه‌های مذهبی یکی از محورهای اتهام‌پراکنی علیه ایران را عدم توجه به آنچه حقوق هم‌جنس‌بازان خوانده شده قرار داده است.