توطئه شرکت چینی «زد تی ایی» برای نقض قانون تحریم‌های ایران
 به نقل از منابع آگاه نوشت: شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی زد تی ایی چین در آستانه انعقاد توافقی با دولت آمریکا برای اقرار به نقض قوانین این کشور و پرداخت صدها میلیون دلار جریمه در مورد اتهام نقض قوانین آمریکا برای فروش فناوری به ایران است.

این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، گفت این شرکت هنوز توافقی با وزارتخانه‌های بازرگانی آمریکا و دادگستری و خزانه داری آمریکا امضا نکرده است.

منابع دیگر خاطرنشان کردند که دولت جدید آمریکا تغییرات در کارکنان بخش‌های دولتی ایجاد کرده است که در نهایت این توافق ممکن است یا با تاخیر اجرا شود یا حتی منتفی شود.

به گفته این منبع آگاه، اما انتظار می‌رود، زد تی ایی به توطئه برای نقض قانون تحریم‌های ایران اعتراف کند و صدها میلیون دلار بابت این اقدام جریمه بپردازد.

سخنگوی این شرکت و سخنگوی دادگستری و خزانه داری آمریکا نیز از اظهار نظر در این رابطه خودداری کردند. سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا نیز به درخواست برای اظهارنظر پاسخ نداد.

تحقیقات وزارت خزانه داری آمریکا به دنبال گزارش رویترز در سال 2012 انجام شد. این گزارش مدعی بود که این شرکت قراردادهایی برای ارسال میلیون ها دلار سخت افزار و نرم افزار از برخی مشهورترین شرکت‌های آمریکایی به ایران منعقد کرده است.