کشف بقایای جسد گروگان آلمانی+ تصاویر

 بقایای جسد گردشگری آلمانی که توسط گروه ابوسیاف در فیلیپین گردن زده شد، کشف شد.

یک مقام نظامی فیلیپین اعلام کرد سربازان این کشور جسد یورگن گوستاو کانتنر ۷۰ ساله آلمانی را که هفته قبل توسط گروه ابو سیاف اعدام شده بود پیدا کردند.

سرهنگ سیریلیتو سوبجانا فرمانده نیروی عملیات مشترک در شبه جزیره سولو گفت جسد یورگن گوستاو کانتنر صبح روز شنبه در روستایی دور افتاده در منطقه ایندانا پیدا شد.

مقامات ارشد فیلیپینی روز دوشنبه هفته قبل تائید کردند که چریک‌های گروه ابوسیاف کانتنر را در جنگل‌های سولو اعدام کرده اند.

گروه ابوسیاف کانتنر را سال گذشته در زمانی که با یک قایق بادبانی در حال مسافرت در سواحل مالزی با همسرش بود ربوده بودند. جسد همسر کانتنر هم سال گذشته پیدا شد.

گروه ابوسیاف برای آزادی این دو نفر حدود ۶۰۰ هزار دلار باج درخواست کرده بود.

گروگان ۷۰ ساله آلمانی در ماه نوامبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) به همراه همسر ۵۹ ساله خود در قایق بادبانی‌شان در آب‌های جنوبی فیلیپین توسط تروریست‌های ابوسیاف ربوده شدند.

به گفته مقامات فیلیپینی این اقدام در سواحل جنوبی استان توای – توای روی داد و تروریست‌ها پس از انجام موفقیت‌آمیز گروگان‌گیری، همسر مرد آلمانی را کشتند. سربازان ارتش فیلیپین جسد او را در قایقی بادبانی که در آب‌ها رها شده بود، پیدا کردند. بر جسد این زن جای اصابت گلوله نمایان بود.

قایق این زن و شوهر آلمانی یک بار دیگر نیز در ماه ژوئن سال ۲۰۰۸ میلادی در نزدیکی سواحل سومالی با حمله دزدان دریایی روبرو شد و آنها گروگان گرفته شدند. آن زمان این دو آزاد شدند، زیرا به گزارش رسانه‌ها مبلغ ۶۰۰ هزار دلار برای آزادی‌شان پرداخت شد. مقامات آلمان اما پرداخت این مبلغ را به طور رسمی تایید نکردند.

گروگان آلمانی که روز چهاردهم فوریه در یک پیام ویدئویی برای آزادی‌اش تقاضای کمک کرده بود، در جزیره "یولو" در جنوب غربی فیلیپین نگهداری می‌شد. این جزیره یکی از مهم‌ترین مناطق نفوذ گروه تروریستی ابوسیاف به‌حساب می‌آید.

وزارت امور خارجه آلمان با انتشار بیانیه‌ای در روز دوشنبه (۲۷ فوریه) اعلام کرد که یورگن کاتنر، گروگان آلمانی کشته شده است. آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان قتل شهروند این کشور را عملی انزجارآور خواند.

سخنگوی وزارت خارجه آلمان ضمن محکومیت این اقدام از کشورهای جهان خواست که در مبارزه علیه تروریسم همکاری‌های خود را شدت بخشند.