حمایت های مالی سوئد از عناصرمسلح داعش

 مرکز نظارت مالی سوئد در گزارشی اعلام کرد صدها نفر از این عناصر، حتی به طور غیابی از انواع مختلف کمک های بین المللی ازجمله کمک هایی درزمینه مسکن و کودکان و بورسیه تحصیل درخارج بهره مند شده اند.

براساس این گزارش، این عناصر وابسته به داعش از طریق پاسخ دادن به نامه ها و پرکردن فرم های مطلوب، از وجود افرادی دیگر برای تاکید برحضورشان دراراضی سوئد در مراکز نظارتی سوء استفاده می کنند.

«ماگنوس رانستورب» یکی از تهیه کنندگان این گزارش و کارشناس امور تروریسم گفت: «از این مساله غافلگیر نشدیم، ما نمونه اینگونه حمایت ها را در کشورهای دیگر مشاهده کردیم، مساله قابل توجه، این است که اکثر آنان به شکلی از این کمک ها استفاده کردند، باید درباره این مسائل تحقیق کنیم.

دراین تحقیق همچنین تاکید شده است که عناصر تندرو، کمپین هایی را برای هدف جمع آوری پول برای تامین هزینه سفرهایشان به خاورمیانه ترتیب داده و این پول ها را به حساب هایی در خارج منتقل کردند تا از نظارت اداره دارایی درامان باشند.

طبق اعلام پلیس امنیت سوئد، از سال 2012، حدود 300 شهروند سوئدی برای جنگ درکنار گروه های تروریستی ازجمله داعش به عراق و سوریه رفته و حدود 150 نفر از آنان به سوئد بازگشته اند.

پلیس همچنین گفته است که این افراد که عمرشان بین 18 تا 30 سال بوده است، متولد سوئد بوده واز نسل ازدواج مهاجران با زنان سوئدی هستند.