گمانه‌زنی جدید درباره اختلال روانی ترامپ

انتشار یک ویدئو در فضای مجازی، به گمانه‌زنی‌های تازه‌ای درباره احتمال ابتلای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به اختلالات روانی منجر شده است. 

این ویدئو که بیش از 10 هزار بار در توئیتر بازنشر شده و هزاران نفر درباره آن اظهارنظر کرده‌اند به جمع‌آوری مواردی پرداخته که «دونالد ترامپ» اشیای روی میز کاخ سفید را جابجا کرده و آن را نزدیک به خود قرار می‌دهد. 

انتشار این ویدئو باعث شده عده‌ای احتمال ابتلای رئیس‌جمهور آمریکا به «اختلال وسواس فکری - عملی» را مطرح کنند. در واقع، تلاش ترامپ  برای حرکت دادن اشیای روی میز، همانند کردارهای تکراری و کلیشه‌واری فرض شده که افراد مبتلا به این اختلال برای کاهش اضطراب خود انجام می‌دهند. 

 

هر چند بر اساس این ویدئو نمی‌توان به طور قطعی درباره ابتلای ترامپ به این اختلال اظهارنظر کرد، قبلاً متخصصان سلامت روان با اجماع نظر بیشتری احتمال ابتلای ترامپ به اختلال شخصیت خودشیفته را مطرح کرده‌اند.

مشغولیت ذهنی افراطی ترامپ درباره میزان موفقیت خود و نشان دادن رفتارهایی که از نیاز افراطی وی به تحسین دیگران حکایت دارد عده‌ای از متحصصان سلامت روان را به این نتیجه رسانده که وی ممکن است به اختلال شخصیت خودشیفته مبتلا باشد.

یک متخصص «زبان بدن» در اظهارنظری متفاوت، ویدئوی تازه منتشر شده را نشانه‌ای از تلاش وی برای تعیین قلمرو برای خودش و نمایش قدرت وی دانسته است.

پاتی وود، به روزنامه دیلی‌میل گفت: «او با این کار دارد قلمروش را توسعه می‌دهد تا نشان بدهد که او در رأس است و کسی است که سکان امور را در دست دارد».