شیوع مجددا بیماری مهلک کرونا در عربستان

 سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: در پی شیوع ویروس "کرونا" در بخش دیالیز یکی از بیمارستان های عربستان سعودی، ده نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

این سازمان درباره چگونگی شیوع این بیماری در بیمارستان مذکور جزئیاتی منتشر نکرده است.

اولین موارد از ابتلا به این ویروس در منطقه "وادی الدواسر" در ریاض، هنگامی که در پایان ماه میلادی فوریه  یک زن 32 ساله و یک مرد 31 ساله به این بیمارستان مراجعه کردند، تایید شد.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد: انجام آزمایش بر روی افرادی که در اطراف این دو نفر بودند نشان داد که 8 نفر به این بیماری مبتلا شده و نشانه های آن را دارند و 2 نفر مبتلا شده ولی علائم آن را ندارند.

به گفته این سازمان، دو نفر از افرادی که مبتلا به این بیماری تنفسی شده اند از کارکنان اداره بهداشت عربستان هستند. تاکنون هیچ یک از مبتلایان فوت نکرده اند. این بیماری معمولا جان 36 درصد از افراد مبتلا را می گیرد.

به نظر می رسد این بیماری از شتر به انسان منتقل می شود و التهاب تنفسی شدیدی همانند بیماری "سارس" به وجود می آورد که در سال 2003 جان افراد بسیاری را در چین گرفت.

مارگارت چان، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی، از بی توجهی عربستان سعودی به انتشار مجدد این بیماری در بیمارستان های این کشور انتقاد کرد؛ زیرا عربستان منبع اصلی صدور این بیماری است.