افسران پلیس آمریکا مجوز استفاده از حجاب دریافت کردند

 افسران پلیس ایالت و"یسکانسین" هم مجوز استفاده از حجاب را دریافت کردند.

اداره پلیس شهر مدیسون ایالت ویسکانسین اخیرا تصمیم اتخاذ کرده است که به افسران خود، چه مسلمان و چه غیرمسلمان، اجازه استفاده از حجاب را می دهد.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد، که هنور بسیاری از ایالات آمریکا، استفاده از حجاب را برای ماموران پلیس در هنگام انجام ماموریت غیرمجاز دانسته اند و یا در این باره هیچ سیاست مشخصی اتخاذ نکرده اند.

سخنگوی اداره پلیس شهر “مدیسون" این ایالت آمریکا با اعلام این خبر اظهار داشت: تصمیمی که اداره پلیس این شهر گرفته است، به طور مستقیم حجاب را مورد بحث قرار نداده است ولی به عنوان اصلاح لباس فرم، برای افسران زن مسلمان شاغل در این اداره، اجازه استفاده از حجاب صادر شده است.

«مارک لوییکات» در ادامه افزود: استفاده از پوشش برای سر، چه به دلیل آموزه ها و دستورات دینی باشد و چه دلیل پزشکی داشته باشد، بلامانع است و این نشانگر احترام مقامات پلیس این شهر به اعتقادات دینی کارکنان خود می باشد.

مدیر انجمن دانش آموزان مسلمان مدیسون نیز با تقدیر از این تصمیم اداره پلیس این شهر خاطرنشان کرد: این اقدام اداره پلیس شهر مدیسون، حاکی از وسعت احترام این اداره به سبک های مختلف زندگی و تحمل آن است.

وی همچنین تاکید کرد: حجاب به هیچ عنوان یک محدودیت نمی باشد و بانوان محجبه مسلمان می توانند از شکل های مختلف آن استفاده کنند.

شایان ذکر است، سال گذشته "کانادا" و "اسکاتلند" نیز قانونی را تصویب کردند که طی آن، بانوان مسلمان شاغل در اداره پلیس این دو کشور، اجازه استفاده از یونیفرم های حجاب دا را یافتند.همچنیی ادارات پلیس شهر های "نیویورک"، "واشنگت"ن، "آتلانتا" و "سانفرانسیسکو" نیز اجازه استفاده از حجاب را برای افسران مسلمان خود صادر کرده اند.

در عین حال ادارات پلیس برخی از شهر های آمریکا از جمله شهر "میلواکی" ایالت ویسکانسین، هنوز هیچ قانون و سیاست مشخصی در این باره به تصویب نرسانده و اتخاذ نکرده اند.