آمار اردوغان از تلفات ترکیه در سوریه

رجب طیب أردوغان، گفت دستکم 67 تن از اعضای ارتش ترکیه در عملیات "سپر فرات" جان خود را از دست دادند، همچنین بیش از 500 نفر از نیروهای "ارتش آزاد سوریه" نیز در این عملیات کشته شدند.

خبرگزاری اناتولی خاطرنشان کرد که اردوغان در مقابل جمعی از هوادارانش در استان شانلی در جنوب ترکیه تاکید کرد که، تا زمان حضور گروه های تروریستی در نزدیکی مرزهای ترکیه، عملیات نیروهای ترکیه در خارج از مرزهای این کشور ادامه خواهد داشت.

براساس این گزارش، رئیس جمهور ترکیه بدون اشاره به نام هیچ گروهی، تصریح کرد، به گروههای تروریستی اجازه نخواهیم داد که پرچم های خود را در نزدیکی مرزهای ما به اهتزاز درآورند، فرقی نمی کند که این گروه داعش باشد یا حزب دموکرات کردستان یا حزب کارگران کردستان.

اردوغان با اشاره به اینکه، بسیاری از کشورهای اروپایی و سازمان تروریستی تلاش می کنند که مسیر پیشرفت و توسعه ترکیه و تحول آن در همه زمینه ها را با مشکل مواجه کنند، افزود: آنها در تلاشند که مردم ترکیه را در جهت مخالفت با اصلاحات قانون اساسی سوق دهند.

قرار است همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه در 16 آوریل جاری برگزار شود.

بن علی یلدریم نخست وزیر ترکیه در 29 مارس گذشته، پایان عملیات سپر فرات را اعلام کرد. این عملیات در 24 آگوست 2016 علیه گروههای تروریستی در شمال سوریه آغاز شد.

در عملیات سپر فرات، یگان های ویژه ای از ارتش ترکیه با هماهنگی نیروهای ائتلاف بین المللی برای کمک به ارتش آزاد سوریه، شرکت کردند.