افزایش جمعیت، بزرگترین تهدید پیش روی رژیم صهیونیستی

 هاآرتص در گزارشی با اشاره به افزایش نرخ زاد و ولد در سرزمین های اشغالی این موضوع را یک تهدید اصلی برای رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.

هاآرتص می نویسد: بر اساس برخی پیش بینی ها جمعیت اسرائیل تا سال ۲۰۵۰ به ۳۶ میلون نفر می رسد و از همین رو پروفسور «الون تال» معتقد است که ادامه این روند موجودیت اسرائیل را تهدید می کند بنابراین کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید در آن مداخله کند.

به صورت میانگین یک زن اسرائیلی در طول حیات خود سه فرزند می‌آورد که حدودا دو برابر نرخ زاد و ولد در میان کشورهای توسعه‌ یافته سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) است. این روند همزمان با مهاجرت گسترده یهودیان از کشورهای سابق اتحاد جماهیر شوروی و کشورهای آفریقایی است.

همچنین نرخ زاد و ولد در میان عرب‌های اسرائیلی نیز بالا است و این آمار حتی دو برابر یهودیان ارتدوکس (افراطی) است. این دو گروه مشارکت اندکی در نیروی کار در جامعه اسرائیل دارند و به همین دلیل به اقتصاد ضربه می‌زنند.

با توجه به آنکه رژیم صهیونیستی فضای کافی برای اسکان جمیعت زیاد را ندارد ادامه روند بالای زاد و ولد در سرزمین های اشغالی برای مقامات تل آویو مشکل ساز خواهد شد.