تلاش‌های ترامپ برای انتخابات 2020

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از هم اکنون در حال جمع آوری کمک های مالی برای رقابت‌های انتخاباتی 2020 خود است.

 

در این گزارش آمده است: دونالد ترامپ زودتر از هر رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا در حال جمع آوری کمک برای دور دوم ریاست جمهوری خود است. او طی ماه های پس از انتخابش به عنوان رئیس جمهور آمریکا و طی مراسم تحلیف خود، ده ها میلیون دلار جمع آوری کرد.

 

گزارش های مرتبط با کمیسیون انتخابات فدرال در روز جمعه نشان داد که ستاد انتخاباتی ترامپ طی سه ماه نخست سال دو هزار و هفده مبلغ هفت میلیون و یکصد هزار دلار جمع آوری کرد، علاوه بر بیست و سه میلیون دلاری که حزب جمهوری خواه به او داد. این در حالی است که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا و کمیته ملی دموکراتیک در مجموع حدود پانزده میلیون دلار طی سه ماهه نخست دوره نخست ریاست جمهوری اش در سال دو هزار و نه جمع آوری کرد.

 

اکثر کمک کنندگان به دونالد ترامپ مقایر کمی به او اختصاص دادند و چک های با مبلغ قابل توجه کمی از سوی جمهوری خواهان متمول به او اعطا شد. این موضوع نشان می دهد که ترامپ به افرادی متکی است که مبلغ قابل توجهی پول به او اختصاص می دهند. 

 

کمیته ستاد انتخاباتی ترامپ از ماه ژانویه تا مارس، شش میلیون و سیصد هزار دلار از جمله یک میلیون و دویست هزار دلار به تبلیغ و تولید کلاه هایی با عبارت «شکوه را بار دیگر به آمریکا را باز می گردانیم» اختصاص داد که فروش آنها به جمع آوری پول برای او کمک کرد. 

 

ستاد انتخاباتی ترامپ طی دوران رقابت های انتخاباتی، همچنین مبلغ قابل توجهی به دارایی های ترامپ اختصاص داد. برج ترامپ در منهتن -جایی که ستاد انتخاباتی او در آنجا مستقر است- سیصد هزار دلار جمع آوری کرد. دست کم بیست و پنج هزار دلار دیگر به دیگر اموال او از جمله هتل ترامپ در لاس وگاس و یک زمین گلف متعلق به او در فلوریدا اختصاص یافت. ستاد انتخاباتی ترامپ ده ها هزار دلار به یک شرکت متعلق به استیفن کی بانون، مشاور ارشد راهبردی ترامپ پرداخت کرد. 

 

مردیت مک گیهی، کارشناس ارشد سیاسی در موسسه «ایشو وان» اعلام کرد که تلاش های زودهنگام ترامپ برای جمع آوری پول نشان می دهد که نکات منفی کمی در ارتباط با تلاش ها برای جمع آوری زودهنگام کمک در دوران ریاست جمهوری اش وجود دارد. او گفت ترامپ همانند روسای جمهور قبلی آمریکا از زیرساخت انتخاباتی برخوردار نیست و باید بنیادهایی را برای جلب حمایت در آستانه تلاش های دموکرات ها برای جمع آوری پول ایجاد کند.

 

مک گیهی گفت:‌ «آنها می دانند دموکرات ها تقریبا در حال جمع آوری مقادیر زیادی پول توسط افرادی هستند که هیلاری کلینتون را دوست ندارند اما به سبب واکنش هایشان به رئیس جمهور آمریکا در این امر دخیل شده اند.»

 

ترامپ در روز تحلیف خود از حضور در رقابت های انتخاباتی سال دو هزار و بیست خبر داد. این تلاش سریع او به او اجازه داد همچنان بتواند به جمع آوری پول ادامه دهد و به کمک کنندگان کوچک روی آورد که اشتیاق آنها برای ستاد انتخاباتی او حیاتی است.