نتانیاهو درباره برنامه‌های دیدارهایش «اولتیماتوم» داده است

به نقل از پرس تی وی ، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده است در صورت دیدار زیگمار گابریل، وزیر امور خارجۀ آلمان با فعالان طرفدار فلسطین، دیدارش را با وی لغو خواهد کرد.

 

زیگمار گابریل عصر دوشنبه (4 اردیبهشت 96) در تلاش برای پیشبرد راه‌حل دو کشور با هدف پایان دادن به مناقشه میان اسرائیل – فلسطین عازم اراضی اشغالی شد. وی قصد دارد سه‌شنبه با نمایندگان کمپین «سکوت را بشکنید» و سازمان بتسلم دیدار و گفت‌وگو کند.

 

یک مقام ارشد اسرائیلی دوشنبه گفت نتانیاهو به  گابریل درباره برنامه‌های دیدارهایش «اولتیماتوم» داده است. وی افزود درصورتی‌ که گابریل از برنامه‌هایش برای ملاقات با فعالان گروه‌های  حامی فلسطینیان صرف‌نظر نکند، نخست‌وزیر اسرائیل دیدارش با وی را لغو خواهد کرد.

 

اسحاق هرزوگ، از رهبران مخالف در کابینه رژیم صهیونیستی با محکوم کردن این موضع نتانیاهو، وی  را به ضربه زدن به روابط برلین- تل‌آویو متهم کرده است.

 

هرزوگ گفت: «اقدام نتانیاهو در تهدید کردن وزیر خارجۀ آلمان به روابط خارجی اسرائیل با  آلمان، به‌عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، ضربه جدی می‌زند.»

 

برلین در اواخر فوریه، در بحبوحۀ نگرانی‌ها از فعالیت‌های شهرک‌سازی در کرانه باختری اشغالی، دیدار سالانه برنامه‌ریزی‌شده میان مرکل و سران رژیم صهیونیستی را که قرار بود ماه می برگزار شود، لغو کرد.

 

این در حالی بود که در همان ماه و در پی دیدار شارل میشل، نخست‌وزیر بلژیک با فعالان و نمایندگان کمپین «سکوت را بشکنید» و سازمان بت‌سلم، رژیم صهیونیستی سفیر بلژیک را به تل‌آویو فراخواند.