اعزام ۱۵۰۰ نیروی هوابرد ارتش آمریکا به افغانستان

 ارتش آمریکا اعلام کرده هزار و 500 نفر از تیپ هوابرد 82 تابستان امسال به افغانستان اعزام می‌شوند.

این تیپ مسئولیت آموزش و کمک را در افغانستان بر عهده دارد اما در صورت بروز مشکل و یا قرارگیری در شرایط بحرانی این تیپ آماده نبرد خواهد بود.

«توبی مگزیگ» یکی از فرماندهان این تیپ گفت: این نیروها به خوبی آموزش دیده و مجهز هستند و ما آماده کمک به شرکای افغان خود در ماموریت حمایت قاطع هستیم.

هم اکنون دولت ترامپ در حال بررسی درخواست افزایش چند هزاری نفری نظامیان آمریکایی برای مقابله با مخالفان مسلح در افغانستان است.

سخنگوی تیپ 82 هوایی، «جو بوچینو» به فاکس نیوز گفت: استقرار این تیپ ارتباطی با برنامه آمریکا برای افزایش نیروهای ارتش این کشور در افغانستان ندارد.

وی افزود: ماموریت تیپ 82 هوابرد، استقرار استراتژیک و انجام عملیات حمله چتربازها برای حفظ اهداف کلیدی در عملیات نظامی برای حمایت از منافع آمریکا در عرض 18 ساعت پس از اطلاع رسانی است.

بخش 82 هوابرد بیش از 17 هزار و پانصد چترباز در 6 تیپ دارد که 15 هزار نفر از آن را سربازان داوطلب، 500 افسر ردهمیانی و دو هزار افسر دیگر تشکیل می‌دهد.

تیم رزمی تیپ یک، بزرگترین تیپ بخش 82 هوابرد است که متشکل از چهار هزار و 300 چترباز است که بیش از 300 نفر از آنها در افغانستان مستقر هستند و هزار و 500 نفر دیگر نیز تابستان امسال به افغانستان اعزام می‌شوند.