ماجرای عجیب برکناری‌ها در واشنگتن!

به نقل از اسکای نیوز، اداره دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از همان ماه های نخست شاهد برکناری شماری از کارمندان کاخ سفید بود و برخی از آنها تنها در حکم کیسه های شنی بودند که به بلند شدن بالن ترامپ کمک کردند، در این مطلب با افرادی که تاکنون برکنار شده‌اند، آشنا می‌شوید. 

 

-سالی ییتس- دادستان کل آمریکا

 

دونالد ترامپ تنها ده روز پس از برعهده گرفتن منصب ریاست، سالی ییتس، مهم ترین وکیل دولت فدرال را در تاریخ 30 ژانویه به دلیل مخالفت با قانون ممنوعیت سفر به آمریکا، برکنار کرد. 

 

-دنیل راسدیل- سرپرست اداره مهاجرت و گمرک  آمریکا

 

تنها یک ساعت پس از اخراج سالی ییتس، دونالد ترامپ دستور برکناری دنیل راسدیل را صادر و توماس هومن را به این پست منصوب کرد. 

 

-مایکل فلین- مشاوره امنیت ملی

 

پس از برملاشدن ارتباط مایکل فلین با روسیه در جریان انتخابات، ترامپ وی را برکنار کرد. گزارش ها حاکیست؛ وی شماری از مقامات آمریکا را درباره موضوع بحث با روسیه، گمراه کرد. 

 

-استیو بانون- مشاور استراتژیک ترامپ

 

رئیس جمهور کنونی آمریکا در تاریخ 28 ژانویه، بانون را به این منصب گماشت، اما در تاریخ 5 آوریل 2017 وی را عزل کرد. 

 

هر چند بانون از نزدیکان ترامپ بود و ریاست اجرایی مبارزه های انتخاباتی وی را برعهده داشت، اما از آنجا که ژنرال هربرت مک مستر، در ارتباط با وی ابراز نارضایتی کرد، ترامپ وی را برکنار نمود. 

 

-جیمز کومی- رئیس اف بی آی

 

سخنگوی کاخ سفید در تاریخ 9 می از صدور حکم برکناری جیمز کومی خبر داد. ترامپ در نامه ای به کومی نوشت؛ شما نمی توانید اداره تحقیقات فدرال را به شکل فعال اداره کنید. 

 

کمیته اطلاعاتی پارلمان آمریکا از کومی خواست تا در جلسه ای خصوصی درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوگند بخورد.

 

ترامپ در بیانیه ای نوشت اف بی آی، یکی از مراکز مورد احترام در این کشور است و امروز فعالیتش را از نو آغاز می کند.