علت بازنشستگی همسر ملکه انگلیس افشا شد/ عکس

به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی استار؛ کاخ باکینگهام هفته گذشته در یک نشست اضطراری خبر بازنشستگی شاهزاده فیلیپ، همسر ۹۵ ساله ملکه الیزابت دوم را اعلام کرد.


در همین حال بسیاری از سلطنت‌طلبان و رسانه‌های انگلیسی با انتشار اخبار کذب از احتمال درگذشت شاهزاده فیلیپ معروف به  "دوک ادینبرا" خبر دادند. اما این شایعات به سرعت از سوی کاخ باکینگهام تکذیب و خبر بازنشستگی شاهزاده فیلیپ تایید شد.

علت بازنشستگی همسر ملکه الیزابت از زبان مستخدم کاخ باکینگهام+تصاویر


با این حال، گمانه زنی‌ها درباره علت کناره گیری دوک ادینبرا همچنان وجود داشت تا اینکه مستخدم مخصوص ملکه در مصاحبه با دیلی استار  از علت بازنشستگی همسر ملکه پرده برداشت.

این مستخدم خاندان سلطنتی انگلیس که نامی از وی برده نشده است درباره علت کناره گیری شاهزاده فیلیپ از امور مربوط به حکومت گفت: «سال گذشته شاهزاده فیلیپ دو تن از دوستان خوب خود را از دست داد. مرگ آن‌ها صدمات روحی زیادی به شاهزاده وارد کرد. از سوی دیگر، ابتلا به ذات الریه در ماه دسامبر و در آستانه برگزاری عید کریسمس، بحران روحی وی را وخیم‌تر کرد.»

علت بازنشستگی همسر ملکه الیزابت از زبان مستخدم کاخ باکینگهام+تصاویر


وی ادامه داد: «مرگ دوستان، کهولت، بیماری و از دست دادن مراسم کریسمس باعث شد او نسبت به ادامه فعالیتهای حکومتی مردد شود. شاهزاده فکر کرد که ۹۵ سال دارد و باید از امور سلطنتی کناره گیری کند.»

این مستخدم که حدود یک دهه وظیفه سرو نوشیدنی برای ملکه و همسرش را دارد، اظهار داشت: «مقامات نزدیک به خانواده سلطنتی از آنچه در حال رخ دادن بود خبر داشتند. اما بقیه کارکنان اطلاعی درباره بازنشستگی شاهزاده نداشتند. در جلسه‌ای که با حضور دوک ادینبرا برگزار شد، آن‌ها تصمیم گرفتند با بازنشستگی وی موافقت کنند. شاهزاده گفته بود: احساس می‌کنم زمان آن فرا رسیده تا یک گام به عقب برگردم و از امور سلطنتی کناره گیری کنم.»

علت بازنشستگی همسر ملکه الیزابت از زبان مستخدم کاخ باکینگهام+تصاویر


وی در پایان اظهاراتش گفت: والاحضرت کاملا سلامت بوده و تاکنون وظایف خود را به خوبی انجام داده است. او نیاز دارد خود را از فشار کار بیرون بکشد؛ بنابراین او رسما پاییز امسال از فعالیتهای حکومت کناره گیری می‌کند.»

کاخ باکینگهام روز پنجشنبه در بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر بازنشستگی دوک ادینبرا، اعلام کرد وظایف وی تا پاییز ۲۰۱۷ به پایان می‌رسد و او رسما از امور دولتی کناره گیری خواهد کرد.