هشدار واشنگتن درباره هکرهای اخاذ!

 مقامات آمریکایی دیروز جمعه درباره موج حملات سایبری همزمان در بسیاری از کشورهای جهان از طریق یک بدافزار مخرب با هدف اخاذی از کاربران هشدار دادند و از قربانیان این حملات خواستند از پرداخت پول به هکرها خودداری  کنند.

وزارت کشور آمریکا اعلام کرد که گزارش های متعددی از حمله ویروس‌های مخرب به بسیاری از رایانه ها با هدف اخاذی دریافت شده و برهمین اساس افراد و سازمان ها باید از باج دادن اجتناب کنند. 

براساس این گزارش، این حملات سایبری جهانی، موجب نگرانی کارشناسانی شده است که پیشتر اشاره کرده بودند که هکرها ممکن است از خلاء امنیتی ویندوزهایی استفاده کرده باشند که اسناد ویژه آژانس امنیت ملی آمریکا "ان اس ای"، فاش کرده بود که هدف حمله هکرها قرار گرفته‌اند.

این بدافزار مخرب پنجره های بازشده توسط کاربران را می بندد و آنها را وادار می کند که در قبال بازگشایی این پوشه ها، باج بدهند.

"عربی 21 " در گزارشی نوشت: "ترزا می" نخست وزیر انگلیس نیز دیروز جمعه تاکید کرد که این حمله سایبری که بخش خدمات بهداشت عمومی انگلیس "ان. اچ.اس" را هدف قرار داد، حمله ای بین المللی بود که کشورهای و سازمان های متعددی را هدف قرار داد.

کارشناسان عقیده دارند که این حمله فراگیر بوده و بسیاری از سازمان ها را در استرالیا، بلژیک، فرانسه، آلمان، انگلیس، ایتالیا و مکزیک هدف قرار داده است.