اولاند : ما و فرانسه همه آنچه می‌توانستیم انجام دادیم

«فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور پیشین فرانسه که ساعاتی پیش طی مراسمی در کاخ ریاست جمهوری الیزه رسما قدرت را به «امانوئل ماکرون» واگذار کرد، پس از ترک الیزه و عزیمت به مقر حزب سوسیالیست فرانسه در اظهاراتی در حمایت از کارنامه کاری ۵ ساله خود اعلام کرد: «من امروز کشور را در شرایط بسیار بهتری از آنچه تحویل گرفتم، تحویل دادم.»

وی طی سخنرانی در جمع اعضای این حزب افزود: «ما و فرانسه همه آنچه می‌توانستیم انجام دادیم تا یونان در اروپا باقی بماند. ما می‌خواهیم. من می‌خواهم برای تجدید خاطرات به اینجا باز گردم چرا که معتقدم من به شما وابسته و شما به من وابسته هستید.»

اظهارات اولاند در حمایت از کارنامه کاری ۵ ساله خود در حالی صورت می‌گیرد که وی در دوران ریاست جمهوری خود همواره عنوان نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهور جمهوری پنجم فرانسه را یدک می‌کشید و فرانسویان وی را در اداره امور کشور و برآورده کردن انتظارات و خواسته‌ها خود ناتوان ارزیابی می‌کردند.

اولاند که نامزدی‌اش در انتخابات ۲۰۱۷ را به کاهش نرخ بیکاری در کشور منوط و اعلام کرده بود اگر نتواند بیکاری را در کشور کاهش دهد، در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی نامزد نخواهد شد، اوایل دسامبر گذشته رسما انصراف خود از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه را اعلام کرد.