ترفند کلینتون برای توجیه شکست

 چارلز اورتل در مصاحبه زنده با شبکه انگلیسی زبان راشاتودی گفت: با اینکه من گزارشهای محرمانه را در خصوص این مساله  مطالعه نکرده ام، اما این نکته را می دانم که بر اساس مشاهداتم بر روی مبارزات انتخاباتی کلینتون، او و مشاورانش مبلغ هنگفتی را صرف تبلیغات در جنبه های مختلف کردند ولی او باز هم در نهایت بازنده شد. این باخت در برابر چهره ای بود که تا آن زمان هیچ سمت سیاسی نداشت و پول بسیار کمتری در قیاس با کلینتون خرج کرده بود. در نتیجه هیلاری برای توجیه شرایط دست به راه اندازی کارزار جدیدی زد که در آن اعلام کرد شکست پیش آمده به دلیل مداخله روسیه در انتخابات بوده است. من فکر می کنم که این مساله امری کاملا احمقانه است و رسانه های اصلی آمریکا می توانند تلاش و تمرکز خود را بر روی مساله ای بهتر و جدی تر معطوف سازند و به این فکر کنند که روسیه و آمریکا در شرایط کنونی چه کارهایی را به طور مشترک باهم می توانند انجام دهند که مشکلاتی را در سطح جهانی برطرف سازد.

وی در باره دیدار سرگئی لاوروف از آمریکا و سوالات پیاپی در کنفرانس خبری از وی در خصوص مساله دخالت روسیه در انتخابات و اخراج مدیر پلیس اف بی آی گفت: این مساله ناشی از درک ناصحیح این رسانه ها از شرایط جهانی است. آنها در سال 2016 بارها تکرار کردند که به هیچ وجه امکان ندارد که انگلیس رای به جدایی از اروپا دهد  یا اینکه ممکن نیست دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری خواه شود یا اینکه در نهایت برنده انتخابات آمریکا شود. آنها در تمامی مسائل اشتباه کردند و این مساله تنها در سال 2016 اتفاق نیافتاده است، بلکه بارها  این رسانه های موسوم به جریان اصلی چنین اشتباهاتی را در زمینه های سیاسی و اقتصادی مرتکب شده اند و برای همین اکنون دیگر مردم از آنها دلسرد شده و به رسانه های جایگزین رو آورده اند.

اورتل در خصوص برخی تناقض گویی ها در داخل دولت ترامپ در ارتباط با روسیه و دیگر مسائل نیز گفت این مساله به آن علت است که ترامپ ثروت خود را با بهره گیری از تمامی افراد با دیدگاه های بعضا متضاد اندوخته و برای همین نیز در دولت هم چنین شیوه ای را در پیش گرفته است. البته ممکن است که این راه کار برای اداره دولت مناسب نباشد اما به هر صورت این شیوه ای است که او در پیش گرفته است .

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا،  که بسیار هم با روسیه رابطه خوبی دارد، اخیرا در مصاحبه ای اعلام کرد که با اینکه مدارک و شواهد قابل اتکایی در این باره وجود ندارد، اما شکی نیست که روسیه سعی در مداخله در انتخابات دارد و در این خصوص اقداماتی نیز کرده است. این مساله در حالی است که ترامپ تمامی ادعاها را در خصوص نقش روسیه در انتخابات و پیروزی خود   منسوب به رسانه های دروغ پراکن می داند و آنها را از اساس بی منطق و دروغین قلمداد می کند.