رشد 3 برابری مبتلایان به وبا در یمن

 شمار مبتلایان به وبا طی هفته گذشته در یمن سه برابر شده است. به گفته الکساندر فیت، رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ دریمن، تلفات وبا در یمن به 186 مورد رسیده، 14000 مورد مشکوک به وبا نیز گزارش شده و 7.6 میلیون یمنی در معرض ابتلا به این بیماری هستند. 

 

فیت همچنین در حساب توئیتری خود به شرایط سخت درمان و کمبود تخت های بیمارستانی اشاره کرد و گفت بسیاری از بیماران در راهروهای بیمارستان ها و روی زمین، یا زیر تخت های دیگر بیماران بستری شده اند و حتی برخی داخل ماشینهای خود در اطراف مراکز درمانی سرم های وریدی را دریافت می کنند.

 

به منظورمقابله با شیوع وبا، طی روزهای گذشته بخشهای بهداشت و آبرسانی کمیته بین المللی صلیب سرخ در 7 مرکز اصلی و 7 بیمارستان در استانهای مختلف یمن در حال توزیع سرمهای وریدی، محلولهای نمکی و 20000 قرص تصفیه آب بوده اند. 

 

درهمین حال کمیته بین المللی صلیب سرخ در یمن اقدام به تهیه کیتهای ضد وبا نموده و در تلاش برای فراهم نمودن کلرین برای تصفیه آب است. کارشناسان این سازمان همچنین به ارزیابی شرایط پرداخته اند تا در صورت لزوم نسبت به ارسال ملزومات مورد نیاز بصورت هوایی و در اسرع وقت اقدام نمایند. 

 

طی ماه جاری با توجه به وخامت اوضاع در یمن، کمیته بین المللی صلیب سرخ  اعلام کرد که ضمن گسترش عملیات خود دراین کشور درصدد است تا بودجه کمک رسانی به مردم یمن را به 90 میلیون دلار افزایش دهد.