بوئینگ با عربستان قرارداد امضا کرد
شرکت هوافضا و صنایع دفاعی "بوئینگ" روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد تعدادی توافقنامه تجاری و دفاعی با عربستان سعودی برای فروش هواپیماهای مسافربری و بالگردهای نظامی امضا کرده است.
 
شرکت بوئینگ اعلام کرد عربستان سعودی با خرید بالگردهای شنوک و خدمات پشتیبانی همراه آن موافقت کرده است و همچنین قصد دارد چند فروند هواپیمای شناسایی P-8 را نیز خریداری کند.
 
وزارت امور خارجه آمریکا در ماه دسامبر سال گذشته میلادی اعلام کرده بود کشورش قصد دارد بالگردهای "بوئینگ سی اچ 47 شنوک" و تجهیزات مرتبط با آن را به ارزش 3.51 میلیارد دلار به عربستان سعودی بفروشد.
 
"دنیس مویلنبرگ"، مدیر عامل اجرایی شرکت بوئینگ اعلام کرد: این تفاهم‌نامه‌ها بر تعهد ما به رشد اقتصادی، رفاه و امنیت ملی عربستان سعودی و آمریکا تأکید می کنند.
 
شرکت بوئینگ همچنین اعلام کرد قرار است در خصوص فروش 16 هواپیمای پهن پیکر (نوعی هواپیمای بزرگ مسافربری) با شرکت هواپیمایی "سعودی گالف ایرلاینز" عربستان مذاکره کند.
 
این شرکت هواپیمایی سعودی که از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد، تاکنون در این خصوص اظهارنظری نکرده است. همچنین ارزش کل توافقنامه های امضا شده میان آمریکا و عربستان سعودی تاکنون مشخص نشده است. 
 
اطلاعیه شرکت بوئینگ در خصوص فروش هواپیماهای مسافربری و نظامی به عربستان سعودی در حالی اعلام شده است که دونالد ترامپ دو روز پیش در چارچوب نخستین سفر خارجی خود وارد ریاض شد. 
 
با روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، عربستان سعودی در تلاش است روابط تجاری و دفاعی خود را با این کشور تقویت کند. هدف عربستان این است که وضع اقتصاد کشور را بهبود بخشد و همچنان به تجاوز نظامی به یمن ادامه دهد.