ترامپ روی پوست موز حرکت می کند

 روزنامه یونانی زبان' اوگی' یکی از روزنامه های پرشمارگان یونان در شماره روز دوشنبه خود در مقاله ای نوشت: ' دونالد ترامپ ' رییس جمهور آمریکا با مشکلات فراوان داخلی و خارجی مواجه است و روی پوست موز در حال حرکت است بطوریکه به نظر می رسد ماجرای واترگیت مجدداً در حال تکرار است.

این روزنامه در ادامه گزارش خود با اشاره به دستورات ترامپ نوشته است: ترامپ با دخالت در امور فدراسیون ها و مراکز تصمیم گیری کشور و خارج از حوزه اختیاراتش، باعث شده که حتی تعداد زیادی از اعضای حزب جمهوری خواه کنگره آمریکا که حزب مورد حمایتش است، با عملکرد وی مخالف هستند و هیچ بعید به نظرنمی رسد که بعد از اولین سفر وی به خاورمیانه، اروپا و رژیم صهیونیستی با مشکلات عدیده ای در داخل روبرو شود.

این روزنامه در ادامه گزارش خوب می نویسد: احتمال دارد که وقتی سفر وی به اتمام برسد و به آمریکا برگردد، با وضع بدتری نسبت به قبل از ترک کشورش مواجه شود و به کنگره و مراجع ذیربط احضار شود.

روزنامه اوگی در مقاله خود می نویسد: عملکرد چند ماهه دونالد ترامپ باعث شده که رسانه های آمریکایی با وی مخالف شوند و حملات این رسانه به وی در طول تاریخ آمریکا بی سابقه بوده و وضع وی به علت اتهامات زیادی که متوجه اوست، در داخل وخیم است.

' رابرت میولر ' رییس پیشین اف بی ای مسئول تحقیقات درباره روابط ترامپ با روسیه شده است و این امر باعث نگرانی رئیس جمهور آمریکا شد و وی نیازمند موفقیت بزرگی در سفر خارجی خود و دیدار با سران کشورهای جهان اسلام همپیمان آمریکا و رژیم صهیونیستی، اروپا و ناتو است تا شاید مقداری از حملات رسانه ها و مخالفت های حتی هم حزبی هایش بکاهد.

 
ولی دونالد ترامپ از زمانی که به کاخ سفید راه یافته با رفتار ناشیانه خود هر روز بر دامنه مخالفت های داخلی و خارجی بر علیه خود می افزاید.

از طرفی با مسلمانان مخالفت می کند و سران عربستان را در خلال تبلیغات انتخاباتی اش با توهین قلمدا کرده بود که سران ساده لوح این کشور نمی توانند با پول آمریکا را بخرند تا امنیت آنان را تامین کند.

 
با انگلا مرکل بصورت لفظی درگیر و مخالفت می کند، بر اعضای ناتو فشار می آورد تا هزینه بیشتری را به پذیرند و اتحادیه اروپا را نیز به روش دیگری بطور غیر متعارف مورد خطاب قرار می دهد و هر روز به بهانه ای با اظهارات خلاف عرف بین المللی و خلاف قوانین داخلی کشورش باعث افزایش این مخالفت های در داخل و خارج می شود.
 
بنظر می رسد که در آستانه احضار به پارلمان و کنگره قرار دارد زیرا این امر در آمریکا بندرت ولی حتی برای کسانی همچون' ریچارد نیکسون' که اتهامات کمتری نسبت به وی وارد بود، اتفاق افتاده است.

این روزنامه در ادامه مقاله خود و گزارش خود می نویسد: رییس جمهور امریکا حتی ممکن است که به جرم خیانت متهم شود ولی سرنوشت وی تا حدود زیادی به توافق و رضایت هم حزبی هایش از موفقیت در توافقنامه های مالی با عربستان سعودی، تغییر رفتار در قبال ناتو و اروپا و جلب رضایت همکاران خود در قرارداد های میلیاردی و داد و ستد با شرکای تجاری و اقتصادی اش بستگی دارد.