شکستی دیگر برای رئیس جمهور آمریکا

یک دادگاه تجدیدنظر فدرال آمریکا روز پنج شنبه در حکم نهایی خود، دستور تعلیق ممنوعیت مهاجرتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا علیه مهاجران شش کشور مسلمان را تأیید کرد.

حکم این دادگاه تجدیدنظر یک شکست بزرگ دیگر برای تلاشهای دولت ترامپ در جهت ممانعت از ورود مهاجرانی از شش کشور مسلمان  (ایران، سوریه، لیبی، یمن، سودان، سومالی) به آمریکا است.

دادگاه تجدیدنظر حوزه چهارم فدرال در ایالت ویرجینیا روز پنج شنبه با صدور این حکم جدید، حکم دادگاه حوزه قضایی مریلند در ماه مارس را تأیید کرد. گفتنی است که دادگاه حوزه قضایی مریلند ممنوعیت مهاجرتی ترامپ را ناقض قانون اساسی آمریکا دانسته و حکم به تعلیق آن داد.

ترامپ پیش از این وعده داده بود که برای اجرای مجدد این ممنوعیت مهاجرتی مبارزه نماید. این بدان معناست که دادگاه عالی این کشور تصمیم گیرنده نهایی در این مورد خواهد بود.

دولت آمریکا مدعی آن است که ممنوعیت مهاجرتی اعمال شده از سوی دونالد ترامپ برای حفاظت از امنیت ملی این کشور ضروری است؛ اما وکلای «اتحادیه آزادیهای مدنی آمریکا» که علیه این ممنوعیت مهاجرتی در دادگاه مریلند اقامه دعوی کردند، اظهارنظرهای ترامپ و اعضای تیم انتخاباتی وی در مورد این ممنوعیت را نشانه ای از اِعمال تبعیض علیه مسلمانان می دانند.