نیمی از دنبال‌کنندگان ترامپ در توییتر جعلی هستند

 هفته‌نامه نیوزویک در گزارشی نوشت که هرکسی جدا از آنکه مشهور باشد می‌تواند به طور نامعقولی تعداد دنبال‌کنندگان خود در صفحه مجازی توییتر را افزایش دهد و تنها کاری که شما برای افزایش بی‌شمار تعداد دنبال کنندگان خود در صفحه توییتر می‌بایست انجام دهید، پرداخت پول است.

این گزارش سپس نوشت، «جو مند» کمدین معروف حدود 1.01 میلیون دنبال کننده در توییتر دارد اما در بخش معرفی خود در این شبکه اجتماعی نوشته است: «توییتر آشغال است و فیس‌بوک شیطان است من تنها با پرداخت 400 دلار یک میلیون دنبال کننده خریداری کردم».

این گزارش سپس نوشت، از آنجایی که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و مشهورترین فرد روی زمین محسوب می‌شود، هیچ‌کس فکر نمی‌کند که او به یک ربات نیاز داشته باشد تا تعداد دنبال‌کننده‌هایش را افزایش دهد.

نیوزویک توضیح داد که «جان نیون» یک فیلمنامه‌نویس صبح روز سه‌شنبه نوشت که اواخر هفته، حساب کاربری ترامپ در توییتر با افزایش بی‌شمار دنبال‌کنندگان روبرو بود که بسیاری از آنها ظاهراً جعلی هستند.

طبق این گزارش، حساب توییتری ترامپ در حال حاضر 31 میلیون دنبال‌کننده دارد و اگر در بین آنها جستجو کنید متوجه می‌شود که تعداد غیرعادی آنها که مه 2017 به توییتر پیوسته‌اند، هیچ پیامی توییت نکرده‌اند و بسیاری از آنها هیچ تصویری در بخش پروفایل خود ندارند.

نیوزویک همچنین توضیح داد که اگر در بخش حسابرسی توییتر که صحت دنبال‌کنندگان یک فرد در توییتر را نشان می‌دهد، نام کاربری ترامپ یعنی «@realDonaldTrump » را تایپ کنید، متوجه می‌شود که تنها 51 درصد از دنبال‌کنندگان صفحه توییتر ترامپ حقیقی هستند و باقی حساب کاربری جعلی می‌باشد.