کاهش برق ارسالی به غزه از سوی اسرائیل

 کابینه رژیم صهیونیستی درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای کاهش تامین برق منطقه غزه را اجابت کرده اما تصمیم گرفت آن را مخفی کند.

یک مقام صهیونیست روز یکشنبه به روزنامه «هاآرتص» گفت کابینه امنیتی اسرائیل به توصیه ارتش، درخواست «محمود عباس» رئیس تشکیلات جهت کاهش ارسال برق به غزه جهت تحت فشار قرار دادن جنبش «حماس» را تصویب کرد.

درپی این تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی، روشنایی نوار غزه - که تا کنون 6 ساعت بیشتر در روز برق نداشت – به حدود فقط 2 تا 4 ساعت روزانه کاهش پیدا می‌کند.

البته تشکیلات خودگردان بعد از اعلام اینکه دیگر هزینه تامین برق نوار غزه را پرداخت نخواهد کرد، از رژیم صهیونیستی خواست روشنایی این منطقه را به طور کامل قطع کند اما مقامات اسرائیلی معتقدند کاهش بیشتر مدت روشنایی باعث ملتهب و ناپایدار شدن غزه و احتمال وقوع درگیری مجدد خواهد شد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» در جریان جلسه کابینه امنیتی این رژیم، «گادی آیزنکوت» فرمانده ارتش، «هرتزی هالیوی» رئیس اطلاعات ارتش و ژنرال «یواف موردخای» هماهنگ‌کننده فعالیت‌های دولتی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، از افزایش فشارهای چندجانبه بر حماس استقبال کردند.

یک مقام مطلع از جلسه مذکور (که خواست نامش فاش نشود) گفت موردخای در این نشست درخواست کرد اسرائیل موضعی همسو با مواضع عباس علیه حماس و غزه اختیار کند.

موردخای همچنین در یک پست فیسبوکی ضمن تقدیر از یادداشت روزنامه سعوی «عکاظ» علیه حماس، مدعی شد: «جهان عرب فهمیده که حماس یک گروه تروریستی و در حال نابودی غزه است که تمام امیدها برای آینده را نابود می‌کند.»