توطئه هم‌حزبی‌های ترزا می برای برکناری وی

 جمعی از نمایندگان پارلمان بریتانیا که بر خروج از اتحادیه اروپا اصرار دارند به روزنامه تلگراف گفته‌اند اگر ترزا می نخست وزیر به برنامه پیشین خود برای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) پایبند نماند، وی را به چالش خواهند کشاند.

این جمع از نمایندگان پارلمان بریتانیا که همواره بر خروج از اتحادیه اروپا تاکید ویژه داشتند به تلگراف گفتند، در صورتی که برنامه پیشین برگزیت اجرایی نشود، ترزا می را از سمت نخست وزیری برکنار می‌کنند.

بعد از آنکه خانم می در انتخابات سراسری اخیر نتوانست پیروز شود و از به دست آوردن کرسی‌های لازم برای تشکیل دولت یکپارچه ناکام ماند، همچنین بعد از مدیریت ضعیف دولت می در حادثه آتش‌سوزی برجی در لندن که هفته پیش روی داد، جمعی از هم‌حزبی‌های ترزا می نتیجه گرفتند وی نمی‌تواند رهبر مناسبی برای محافظه‌کاران باشد.

حامیان خروج از اروپا و از نمایندگان پارلمان بریتانیا هشدار دادند، هرگونه تلاشی برای نگه داشتن این کشور در بازار واحد اروپا یا هرگونه دادن اختیار به دادگاه اروپا برای حفظ نظارت آن، می‌تواند به کودتای یک شبه برای برکناری خانم نخست وزیر منجر شود.

این نمایندگان پارلمان به تلگراف گفتند، نامزدی را در مقابل ترزا می برای رهبری حزب محافظه‌کار معرفی خواهند کرد که از او محبوب‌تر باشد و جایگزین وی شود.