ترزا می: برنامه نخست وزیر بریتانیا برای برگزیت تغییر نکرده است

به نقل از رویترز، در حالی که قمار سیاسی ترزا می نخست وزیر بریتانیا با شکست سنگین حزب محافظه کار در انتخابات پارلمانی اخیر همراه شده است، سخنگوی ترزا می امروز دوشنبه در سخنانی تاکید کرد: طرح و برنامه نخست وزیر بریتانیا برای برگزیت تغییر نکرده است.


شکست محافظه کاران در انتخابات اخیر و از دست دادن کنترل پارلمان موجب شده است تا برخی از نمایندگان رقیب خواستار به تاخیر افتادن روند برگزیت شوند.

سخنگوی نخست وزیر بریتانیا تصریح کرد: موضع ما به طور مشخص اعلام شده است، ما بارها موضع خود درباره برگزیت را اعلام کرده ایم و طرح و برنامه لندن تغییر نکرده است.

وی افزود: دیوید دیویس وزیر برگزیت نیز اوایل روز دوشنبه موضع دولت را اعلام کرده است.

نتایج انتخابات پارلمانی، محافظه کاران را مجبور کرده است تا برای تشکیل دولت اقلیت رایزنی با حزب اتحاد دموکراتیک ایرلند شمالی آغاز کنند.

این حزب نیز در انتخابات پارلمانی 10 کرسی را کسب کرده است.

سخنگوی ترزا می در این باره نیز گفت: مذاکره با حزب اتحاد دموکراتیک ایرلند شمالی ادامه دارد، پیشرفت خوبی تاکنون حاصل شده است.

وی افزود: ترزا می همچنان متعهد به تکمیل روند برگزیت طی دو سال خواهد بود و در صورت لزوم بریتانیا حاضر است حتی در صورت عدم دستیابی به توافق نیز از اتحادیه اروپا خارج شود.

حزب محافظه کار در انتخابات اخیر 318 کرسی را کسب کرد که این تعداد 8 کرسی کمتر از تعداد لازم برای کسب اکثریت مطلق بوده است.

پس از اینکه ترزا مِی در 29 ماه مارس گذشته با ارسال نامه‌ای فرآیند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را به جریان انداخت، اتحادیه اروپا و لندن یک برنامه‌زمانی دوساله برای نهایی کردن خروج انگلیس از این اتحادیه در پیش روی خود دارند.

در حالی که ترزا می قصد داشت با برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام جایگاه و موقعیت حزب محافظه کار را در آستانه مذاکرات برگزیت تقویت کند، این انتخابات به شکست بزرگی برای این حزب تبدیل شده است.