واکنش برخی کشورها از نابودی داعش در عراق

تصویر تعدادی از شهروندان ایرانی که همزمان با اعلام تصرف مقدس ترین مکان داعشی ها در موصل موسوم به مسجد النوری از سوی نیروهای مسلح عراق، اقدام به توزیع شیرینی در خیابان های شهر مقدس مشهد کردند، در شبکه های اجتماعی به سرعت مورد توجه قرار گرفت و از جمله تصاویری بود که عراقی ها به آنها واکنش های جالب توجه و قدرشناسانه ای نشان دادند.
این تصویر به سرعت در هشتگ پربیننده 'وسقطت الدوله الخرافه' (بالاخره دولت خرافه داعش سقوط کرد) که کاربران عراقی در شبکه های اجتماعی ایجاد کرده اند، قرار گرفت و با کامنت های خواندنی مواجه شد.
یکی از کاربران عراقی به طنز در زیر این تصویر علیه سعودی ها که ادعای حمایت ایران از داعش را دارند، نوشته است: 'حالا مشخص شد که ایران از داعش حمایت می کند!!' 
این برخورد قدرشناسانه فقط مختص مردم عراق نیست، بلکه مردم عمان نیز نسبت به این خوشحالی زیاد مردم ایران در نابودی داعش واکنش دادند و 'حیدر اللواتی' نویسنده عمانی با انعکاس همین تصویر در صفحه شخصی خود، آن را به مثابه دلیل روشنی بر تنفر جمهوری اسلامی و مردم ایران از داعش دانست.
او با عنوان 'چرا مردم در ایران به خاطر نابودی داعش خوشحالی هست، اما در کشورهای عربی (حوزه خلیج فارس) ماتم و افسردگی؟' نوشته است که تصویر توزیع شیرینی در خیابان های ایران، به خوبی نشان می دهد که چه کسانی در منطقه از نابودی داعش خوشحال هستند و چه کسانی دچار افسردگی و ماتم شده اند.
در همین هشتگ، جمعی از شهروندان عمانی و کویتی از پیروزی بر داعش در موصل بوسیله ضبط ویدئوها یا نشر تصاویری با مردم عراق اعلام همبستگی کرده اند، امری که باعث شده است کاربران عراقی از سه ملت ایران، عمان و کویت به خاطر این مواضع شرافتمندانه، تقدیر و تشکر کنند.
در همین هشتگ، کاربران عراقی صحنه هایی طنز آمیز از گریه برخی شیوخ وهابیت عربستان سعودی امثال 'العریفی' که از عوامل اصلی صدور و تایید کنندگان فتوای جهاد نکاح در عراق و سوریه بود، منتشر کرده اند.
همچنین تصویر گریه ای از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی یکی دیگر از تصاویری بود که با کامنت هایی خواندنی مواجه شده و 'ام مصطفی' از جمله کاربران عراقی در ذیل آن نوشته است: 'تصویر ملک سلمان بعد از شنیدن خبر نابودی داعش در عراق!'
'وجیه عباس' طنز نویس و روزنامه نگاران معروف عراقی در این خصوص نیز بیشترین برخورد های طنز آمیز با بازتاب خبر نابودی داعش در بین کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ویژه سه کشور عربستان، امارات و قطر را در تصویری نشان داده است.
در یکی از این تصاویر دو شهروند خلیجی، نیمه عریان را به تصویر کشیده که بر روی لباس های زیر آنها، نام دو شبکه خبری الجزیره (قطر) و العربیه (عربستان سعودی) نقش بسته و زیر آن نوشته است: 'رسانه های عاری از حقیقت.'
تصویر یکی از شیوخ وهابیت که در بین جمعی از مردم به نشانه خشم و افسردگی از سقوط داعش در عراق دست ها را بالا برده و به سر و روی خود می کوبد، از دیگر کارهای طنزآمیز وجیه عباس است که به آن عبارت 'وا موصلاه' را چسبانده و نوشته است: 'حال و روز شیوخ وهابیت بعد از شنیدن خبر نابودی داعش!'
کاربران عراقی در روزهای گذشته به طور محسوسی در شبکه های اجتماعی فعال شده و هشتگ های مختلفی را ایجاد کرده اند که از طریق آن پیروزهای عراق بر داعش را به تصویر می کشند و در عین حال رفتار ملت های منطقه در قبال این پیروزی ها را رصد می کنند.
نیروهای مسلح عراق بعد از تصرف مسجد النوری در پنجشنبه گذشته (29 ژوئن 2017) امروز شنبه محلات دیگری از بخش قدیم شهر موصل را آزاد کردند و اکنون همه عراقی ها در انتظار اعلام نهایی و رسمی پیروزی بر داعش در موصل توسط فرمانده کل قوای مسلح هستند.