ترامپ خود را یک رئیس‌جمهور مدرن می داند!

 در پی انتقادات فراوانی که از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به دلیل استفاده مکرر از شبکه‌های اجتماعی می‌شود، وی در یک توییت جدید مدعی شد: استفاده من از شبکه‌های اجتماعی در شان یک «رئیس جمهور» نیست؛ بلکه در شان یک «رئیس جمهور مدرن» است!

ترامپ: من رئیس جمهوری مدرن هستم!+ تصاویر

بسیاری از منتقدان ترامپ می‌گویند در شان یک رئیس‌جمهور نیست که تا این اندازه در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشد؛ به ویژه آنکه رئیس جمهور آمریکا در قبال پیام‌هایی که منتشر می‌کند، مسئولیت دارد و باید در این جایگاه بیشتر مراقب مطالب منتشر شده خود باشد.

ترامپ بسیاری از اخبار، اقدامات و تصمیم‌های خود را از طریق توئیتر در اختیار عموم قرار می‌دهد و حتی «شان اسپایسر»، سخنگوی کاخ سفید، چندی پیش برای توجیه این عمل مدعی شد توییت‌های ترامپ حکم بیانیه رسمی رئیس جمهور را دارند.

ماجرای استفاده بیش از حد ترامپ از شبکه‌های اجتماعی موجب درگیری لفظی او با شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز شد. ترامپ با انتشار توئیتی، شبکه سی‌ان‌ان را متهم کرد به دنبال متقاعد کردن جمهوری‌خواهان است تا مانع از حضور وی در رسانه‌های اجتماعی شوند. سپس ترامپ این شبکه را «رسانه متقلب سی‌ان‌ان» نامید.

ترامپ: من رئیس جمهوری مدرن هستم!+ تصاویر

ترامپ در این توییت نوشت: رسانه‌های جعلی و متقلب سخت در تلاش هستند تا جمهوری‌خواهان و دیگران را متقاعد کنند مانع از حضور من در شبکه‌های اجتماعی شوند.

چندی پیش، «مایک کویگلی»، یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، خواستار اصلاح قانون «ثبت مکاتبات رئیس جمهور» شده بود. به موجب پیشنهاد وی، از آرشیو ملی آمریکا خواسته می‌شود توییت‌های رئیس جمهور و دیگر فعالیت‌های وی در شبکه‌های اجتماعی را ثبت کند.

این نماینده دموکرات معتقد است اگر رئیس جمهور آمریکا ناگهان سیاست‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی بطور علنی اعلام کند، در آن زمان باید اطمینان داشته باشیم چنین بیانیه‌هایی مستندسازی و برای رسیدگی‌های بعدی محفوظ نگاه داشته می‌شوند.

اگر چنین قانونی تصویب شود، رئیس جمهور آمریکا از پاک کردن نوشتارهای خود در شبکه‌های اجتماعی منع می‌شود. این در حالیست ترامپ بارها اقدام به حذف توئیت‌های خود کرده است.