فرانسه نام انگلیس را از نقشه اتحادیه اروپا حذف کرد!

درحالیکه انگلیس هنوز مذاکرات خود را برای خروج از اتحادیه اروپا (برکسیت) آغاز نکرده، فرانسه در کتب درسی جدید خود نام این کشور و پرچم آن را از نقشه اتحادیه اروپا حذف کرد! بنابراین، از این پس دانش‌آموزان فرانسوی می آموزند که اتحادیه اروپا فقط 27 عضو دارد.

 

 فرانسه نام انگلیس را از نقشه اتحادیه اروپا حذف کرد! + عکس

در نقشه جدید اتحادیه اروپا، که یک راهنمای آموزشی در کتب درسی مدارس فرانسه محسوب می شود، نام انگلیس از فهرست کشورهای عضو این اتحادیه حذف شده است. در این نقشه نام همه کشورهای عضو به همراه پرچم آنها وجود دارد که انگلیس شامل آن نمی شود.

 

نقشه راهنمای آموزشی اتحادیه اروپا نخستین بار در ژانویه 2007 منتشر شد. سپس در مه 2017 تغییراتی در این نقشه ایجاد شد که به نظر می رسد هدف آن حذف نام انگلیس بوده است.

در این راهنمای آموزشی نوشته شده است: «اتحادیه اروپا به منظور جلوگیری از جنگ و دفاع از دموکراسی، حقوق بشر، رفاه و صلح، 27 کشور اروپایی  را در امور اقتصاد و سیاست دور هم گرد آورده است.»

به اعتقاد کارشناسان، فرانسه از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نفع می برد؛ زیرا قصد دارد به شیوه های مختلف توجه بانک‌های انگلیسی را به سمت خود جذب کند و همینطور کارگران فرانسوی که به لندن سفر کرده بودند، را تشویق کند که به کشور خود بازگردند.