47 کشته و 89 زخمی در تیراندازی های 24 ساعت گذشته آمریکا

در 107 مورد تیراندازی گزارش شده در بیست و چهار ساعت گذشته در ایالت های مختلف آمریکا دست کم 47 نفر کشته و 89 نفر زخمی شده اند.

در یکی از موارد گزارش شده در ایالت فلوریدا، در پی سرقت مسلحانه در ساختمانی در منطقه ماناتی دو نفر زخمی شدند. سارقان پس از حمله فرار کردند و پلیس هنوز جزئیات بیشتری درباره این حادثه ارائه نکرده است.

در یک مورد تیراندازی در ایالت جورجیا نیز سه نفر زخمی شدند. در یکی از تیراندازی های گزارش شده در شیکاگو در ایالت ایلینوی دو نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند. 18 مورد تیراندازی در ایالت ایلینوی در شبانه روز گذشته گزارش شده است که در نتیجه آنها دست کم شش نفر کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند.

سه مورد تیراندازی در ایالت کنتیکت در بیست و چهار ساعت گذشته سه کشته و یک زخمی برجای گذاشت. در هشت مورد تیراندازی در ایالت اوهایو در شبانه روز گذشته نیز سه نفر کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند. ده مورد از تیراندازی های گزارش شده در این مدت قربانی نداشته است.

به گزارش مرکز ثبت آمار خشونت های تسلیحاتی، بر این اساس در چهل و هشت ساعت گذشته 293 مورد تیراندازی در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آنها 102 نفر کشته و 128 نفر زخمی شدند.

گفتنی است آمار قربانیان تیراندازی های آمریکا در شبانه روز گذشته که مرکز ثبت خشونت های تسلیحاتی با جزئیات آنها را ذکر می کند، معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع نهایی می شود، از این رو این مرکز پس از دریافت گزارش های تکمیلی از تیراندازی های صورت گرفته در سراسر آمریکا، اقدام به تکمیل آمارهای خود در تاریخ وقوع جرم می کند که معمولا این امر به افزایش شمار تیراندازی ها در تاریخ مقرر می شود یعنی اگر قتلی در روز چهارشنبه رخ داده و گزارش آن در روز جمعه دریافت شده است آمار مربوط به آن در تاریخ چهارشنبه ثبت می شود. بر این اساس و به طور مثال تعداد تیراندازی های بیست و چهار ساعت چهارشنبه تا پنجشنبه (شبانه روز گذشته) جمعه نهایی می شود.