«پیونگ یانگ» آماده جنگ با امپریالیسم + تصاویر

 از سال 1950 تاکنون آمریکا اقدامات مخرب انبوهی را در منطقه شبه جزیره کره انجام داده است.

 

دهه 50 میلادی که با جنگ دو کره مصادف شد، نشان داد که آمریکا برای تامین منافع خود در منطقه شرق آسیا حاضر است تا هرگونه اقدام نظامی و تنش زا  را انجام دهد.

 

پیونگ یانگ بارها به خاطر انجام آزمایش های هسته ای و موشکی سرزنش شده، اما در مسیر تولید و توسعه زرادخانه های موشکی خود یک گام هم عقب نشینی نکرده است. یکی از ساز و کارهای کره شمالی برای مقابله با اقدامات امپریالیسم در منطقه شرق آسیا ، آزمایش پی در پی موشک های بالستیک است.

 

کره شمالی طی گزارشی اعلام کرد : موشک قاره پیمایی که اخیرا آزمایش شد، تا ارتفاع 2800 کیلومتری بالا رفت و بیش از 900 کیلومتر را پیمود. در حقیقت جنگ دو کره بیش از آنکه احتمال نابودی کره شمالی را افزایش دهد، خطر بروز یک جنگ تمام عیار را در این منطقه افزایش می دهد.

 

ارتش کره شمالی که بخش اصلی قدرت نظامی خود را متمرکز بر موشک های بالستیک کرده و می گوید آمادگی دارد تا در یک جنگ حضوری پررنگ داشته باشد و آمریکا و همپیمانانش را شکست دهد.

 

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی در گزارشی اعلام کرد : برای کره شمالی از بین بردن نیروهای دست نشانده کره جنوبی مثل آب خوردن است. علاوه بر این هم اکنون ما قادر هستیم خاک آمریکا را نیز هدف قرار دهیم.

مقامات آمریکا مدعی هستند که «پیونگ یانگ» می خواهد برنامه های موشکی و هسته ای خود را حفظ کند؛ ولی این چیزی است که جهانیان و از جمله چندین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل با آن مخالفت کرده اند و کاری که کره شمالی انجام می دهد نه تنها تهدیدی برای منطقه، بلکه تهدیدی برای جهانیان است.

 

اما سوال اینجاست با وجود تحریم های انبوه و عدم اعتنا کره شمالی به تهدیدات فزاینده آمریکا و آزمایش های موشکی پیونگ یانگ؛ آیا ایالات متحده می تواند در برابر حملات کره شمالی از خود دفاع کند؟

 

«جف دیویس» سخنگوی پنتاگون در این زمینه می گوید: وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا به توانمندی خود برای دفاع از کشور در برابر تهدیدات کره شمالی ایمان دارد.

 

وی برای توجیه گفته خود به آزمایش موفقیت‌آمیز ماه می اشاره کرد که طی آن ارتش آمریکا توانست با شلیک یک موشک از پایگاه هوایی کالیفرنیا یک موشک قاره‌پیمای شبیه‌سازی شده کره شمالی را در هوا منفجر کند. با این حال، دیویس اعتراف کرد که برنامه ضدموشکی ایالات متحده علیه موشک‌های کره شمالی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.

«پیونگ یانگ» آماده جنگ با امپریالیسم/آیا موشک‌های «هواسونگ» ارتش کره شمالی به میدان می آیند؟ + تصاویر

«پیونگ یانگ» آماده جنگ با امپریالیسم/آیا موشک‌های «هواسونگ» ارتش کره شمالی به میدان می آیند؟ + تصاویر

 

کارشناسان نظامی نیز باور دارند که به رغم صرف میلیاردها دلار در پروژه های دفاع ضد موشکی، آمریکا هنوز نمی‌تواند خود را در برابر یک حمله موشکی بالستیک از جانب کره شمالی کاملاً مصون بداند.

 

خبرگزاری رویترز در این زمینه گزارش داد: سامانه‌های دفاع موشکی آمریکا در حال حاضر تنها قادر به شناسایی و رهگیری یک یا نهایتا تعداد محدودی موشک هستند که ممکن است به صورت همزمان به سمت این کشور شلیک شوند و چنانچه ارتش آمریکا طی 3 الی 4 سال آینده نتواند قابلیت‌های دفاعی خود را در برابر حملات موشکی همزمان ارتقا دهد، با توجه به پیشرفت روزافزون کره شمالی در زمینه فناوری موشکی، در دفاع از کشور با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

پیونگ یانگ در گذشته نیز بارها تهدید کرده که آماده است از بمب های هیدروژنی در جنگ احتمالی آتی استفاده کند و باید دید ایالات متحده در قبال این اقدامات چه واکنشی خواهد داشت؟

 

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور تندرو آمریکا چند هفته پس از ورود به کاخ سفید گفت که اجازه نمی دهد «پیونگ یانگ» به موشک های قاره پیما دست پیدا کند و اما گزارش رسانه ها نشان داد که «پیونگ یانگ» در آزمایش موشکی جدید خود موفقیت قابل توجهی در تست موشک های بالستیک قاره پیما بدست آورده است.

«پیونگ یانگ» آماده جنگ با امپریالیسم/آیا موشک‌های «هواسونگ» ارتش کره شمالی به میدان می آیند؟ + تصاویر

 

کره شمالی بارها اعلام کرده که حاضر نیست دست از برنامه های مرتبط با توسعه قدرت نظامی نیروهای مسلح این کشور بردارد و لذا آمریکا در مواجهه با "پیونگ یانگ" با چالش جدی مواجه است.

 

مقابله با امپریالیسم موجب خرسندی فرمانده نیروهای مسلح کره شمالی شده است و در آزمایش موشکی اخیر هم «کیم جونگ اون» با جمله «این آزمایش موشکی هدیه ای به آمریکاست» اینئ موضوع را نشان داد.

 

در حقیقت شلیک موشک های بالستیک « هواسونگ» نشان می دهد که کره شمالی آماده نبرد همه جانبه با آمریکاست و این موشک های بالستیک می تواند در آینده نزدیک جنگی سرنوشت ساز را مدیریت کند. تحلیلگران معتقدند که موشک های هواسونگ می تواند منافع حیاتی آمریکا را در آلاسکا هدف قرار دهد و این موضوع یک هشدار جدی است.

 

«پیونگ یانگ» آماده جنگ با امپریالیسم/آیا موشک‌های «هواسونگ» ارتش کره شمالی به میدان می آیند؟ + تصاویر

 

«پیونگ یانگ» آماده جنگ با امپریالیسم/آیا موشک‌های «هواسونگ» ارتش کره شمالی به میدان می آیند؟ + تصاویر

 

اینکه آیا این جنگ به زودی آغاز می شود جای سوال جدی است؛ چرا که مسئولین آمریکایی در ظاهر به جنگ اعتقاد ندارند اما در حقیقت استقرار سامانه های تاد در منطقه شرق آسیا جای تامل جدی دارد.