ملاقات پسر و داماد ترامپ با یک وکیل روسی

 پسر بزرگ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به همراه داماد و مدیر سابق کمپین انتخاباتی وی پس از آنکه ترامپ از سوی جمهوریخواهان به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شده، با یک وکیل روسی دیدار و گفتگو کرده اند.

بر اساس این گزارش ، دیدار ترامپ جی آر، جارد کوشنر و پل مانافورت با این وکیل روسی در روز 9 ژوئن 2016 میلادی در برج ترامپ برگزار شده است. این وکیل روسی ارتباط نزدیکی با کاخ کرملین داشته است. این نخستین دیدار و نشست خصوصی بین اعضای کمپین انتخاباتی ترامپ و یک شهروند روسی بوده است.

روزنامه نیویورک تایمز این اطلاعات را به نقل از اسناد محرمانه دولتی و مصاحبه با افراد مطلع و آشنا به این اسناد فاش کرده است.

دونالد ترامپ جی آر در بیانیه ای تایید کرده است که این دیدار یک نشست کوتاه برای معارفه بوده و تمرکز اصلی آن بر روی مساله فرزند خواندگی بوده است. وی تاکید کرده است که از جارد کوشنر داماد ترامپ و پل مانافورت خواسته است تا در این نشست شرکت کنند.

وکیل کوشنر نیز تایید کرده است که داماد ترامپ به طور کوتاهی در این دیدار و نشست شرکت داشته است.

این در شرایطی است که تحقیقات کمیته های کنگره آمریکا و یک مشاور ویژه حقوقی فدرال درباره ارتباط احتمالی بین کمپین انتخاباتی ترامپ و مقام های روسی همچنان ادامه دارد.

جامعه اطلاعاتی آمریکا بر این باور است که روسیه در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر دحالت داشته است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار رو در رو با ترامپ در حاشیه نشست رهبران گروه 20 به وی اطمینان داده است که مسکو هیچ دخالتی در این انتخابات نداشته است.

دونالد ترامپ جی آر گفته است که این نشست در ابتدا برای مذاکره درباره کمک به آمریکایی ها برای فرزند خواندگی کودکان روسی برگزار شده است. دولت روسیه به این برنامه پایان داده است.

وی افزود: این نشست یک مساله درباره کمپین انتخاباتی نبوده است.

جیمی گورلیک وکیل کوشنر نیز در سخنانی تاکید کرد: داماد ترامپ به طور کوتاه در این نشست شرکت کرده است. کوشنر بیش از 100 مکالمه و نشست با نمایندگان 20 کشور جهان در جریان رقابت های انتخاباتی و پس از برگزاری انتخابات داشته است.