تیلرسون قصد کناره‌گیری از سمتش را ندارد

«هدر ناوئرت» موضوع تصمیم وزیر خارجه آمریکا برای استعفا کردن از سمتش و همچنین اختلافات وی با کاخ سفید را رد کرد.
پیش از این شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ن گزارش داده بود تیلرسون قصد دارد در اواخر امسال از سمت خود کناره‌گیری کند، اما هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، این موضوع را به شدت رد کرد.

او گفت «این موضوع اشتباه است. ما با آقای وزیر صحبت کرده‌ایم. او بسیار مصمم است که در وزارت خارجه بماند. ما کارهای زیادی داریم که باید انجام شود و وی این را به خوبی می‌داند و در حال حاضر هم به شدت به کارهای مختلفش مشغول است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره برنامه کاری نسبتا خلوت روزهای اخیر تیلرسون گفت «وی تنها چند روز برنامه کاری خود را سبک کرده است.»

ناوئرت با اشاره به شرکت تیلرسون در نشست گروه بیست در آلمان و همچنین حضور او در ترکیه، اوکراین و کشورهای عربی گفت «تیلرسون کارهای زیادی انجام داده است و به تازگی از یک سفر برنامه‌ریزی شده بسیار طولانی به کشور بازگشته است و به همین دلیل چند روزی را مشغول استراحت است.»

در همین حال، شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد بحث‌های تازه درباره سیاست‌ها در قبال ایران و همچنین سیاست خارجی غیرمنسجم و مشوش ترامپ از جمله اختلافات تیلرسون با کاخ سفید مطرح هستند.

رکس تیلرسون -مدیر عامل سابق شرکت نفتی اکسان‌موبیل- از زمان روی کار آمدن به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا در ماه فوریه به دلیل عملکرد ضعیف و ارائه طرحی برای کاهش ۳۰ درصدی بودجه وزارت امور خارجه آمریکا که دارای ۷۰ هزار کارمند در این کشور و سراسر جهان است، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.