دیدار ایوانکا ترامپ با دبیرکل سازمان ملل + عکس

 «ایوانکا ترامپ»، دختر و مشاور غیررسمی رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک با «آنتونیو گوترش»، دبیرکل این سازمان، دیدار و گفتگو کرد.

در حالیکه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، تلاش می‌کند سهمیه کمک مالی واشنگتن به سازمان ملل متحد را کاهش دهد، دخترش روز جمعه درباره توانمندسازی اقتصادی زنان با گوترش رایزنی کرد.

 

ایوانکا ترامپ -که از نفوذ بالایی بر پدر و همسرش (جرد کوشنر) برخوردار است- یکی از مشاوران ارشد دونالد ترامپ بشمار می‌رود.

 

گفتگوی ایوانکا ترامپ با دبیرکل سازمان ملل با محوریت مسائل اقتصادی

او در صفحه فیس‌بوک خود درباره این دیدار نوشت: دعوت گوترش از من با هدف بحث و تبادل نظر درباره توانمندسازی اقتصادی زنان، کارآفرینی و توسعه نیروی کار آنها صورت گرفت. من مشتاقانه در انتظار ادامه این گفتگوی مهم درمورد آموزش مهارت در اقتصاد مدرن هستم و با آن نهایت همکاری را خواهم داشت تا زنان را در سطح جهانی از لحاظ اقتصادی تقویت کنیم.

 

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد آنتونیو گوترش و ایوانکا ترامپ در این دیدار درباره حوزه‌هایی از منافع مشترک بحث و گفتگو کردند.

مقامات سازمان ملل متحد تاکنون در خصوص این دیدار اظهارنظری ارائه نداده‌اند.

با وجود تلاش‌های دونالد ترامپ برای کاهش سهمیه پرداختی واشنگتن به سازمان ملل، کنگره آمریکا تصمیم‌گیرنده نهایی در این باره خواهد بود. کنگره تعیین می‌کند چه میزان کمک مالی برای تأمین بودجه سازمان ملل در نظر گرفته می‌شود.

آمریکا از ۵.۴ میلیارد دلار بودجه اصلی دوسالانه سازمان ملل، ۲۲ درصد را تامین می‌کند. سهم آمریکا از بودجه ۷.۳ میلیارد دلاری حفاظت از صلح سازمان ملل متحد نیز ۲۸.۵ درصد است که بالاترین سهمیه مالی میان ۱۹۳ کشور عضو این سازمان بین المللی به حساب می‌آید.