شمار پناهجویان در آلمان رکورد زد

 دفتر فدرال آمار و ارقام آلمان اعلام کرد تعداد مهاجرانی که در سال 2016 به این کشور وارد شدند 8.5 درصد افزایش یافته است و در این سال مجموع مهاجران ساکن آلمان به 18.6 میلیون نفر رسید.

 

افزایش تعداد مهاجران در آلمان درپی سیاست‌های پذیرش پناهجو در این کشور اتفاق افتاد. بیش از یک پنجم این مهاجران (22.5 درصد) نسل اول یا دومی بودند که وارد آلمان می‌شدند و دست‌کم یکی از والدین آنها دارای تابعیت آلمانی است.

 

«آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، در سال 2015 سیاست‌ درهای باز را برای پناهجویان به اجرا گذاشت. وی پذیرای آوارگانی از کشورهایی مانند سوریه، افغانستان، عراق و... شد که در معرض تنش‌های داخلی بودند؛ اما این موضوع انتقادات زیادی را نیز علیه وی بوجود آورد. حزب سوسیال دموکرات آلمان به ریاست مرکل نگران انتخابات آتی در ماه سپتامبر است زیرا وقوع چندین حادثه تروریستی در این کشور از میزان مقبولیت آن کاسته است.

حدود 2.3 میلیون نفر از افرادی که در آلمان زندگی می‌کنند،  خانواده‌ای در خاورمیانه دارند. این رقم 51 درصد بیشتر از سال 2011 است. در میان آنها 740 هزار نفر دارای ملیتی آفریقایی هستند. این تعداد آفریقایی نیز 46 درصد بیشتر از سال 2011 است. با این وجود اغلب این مهاجران تصمیم می‌گیرند به دیگر کشورهای اروپایی نقل مکان کنند.