تلاش آمریکا برای خروج از برجام شکست خواهد خورد

وب‌سایت «VOX» در مطلبی در ادامه انتقادها علیه اظهارها و انتقادهای ضدبرجامی اخیر رئیس جمهور آمریکا نوشت: دونالد ترامپ ایران را متهم به نقض برجام می‌کند درحالی که خود او به شدت تلاش می‌کند تا این توافق نقض و سرانجام لغو شود.

این پایگاه می‎نویسد: دونالد ترامپ به راستی که از توافق هسته‌ای با ایران متنفر است و کوشش می‌کند تا آمریکا را از این توافق خارج کند و هم‌اکنون نیز به صورت عملی و واقعی در این راستا حرکت می‌کند.

نویسنده با اشاره به تعیین کارگروه ویژه در کاخ سفید برای تعیین موارد نقض برجام از سوی ایران و اعلام عدم پایبندی این کشور به مفاد برجام می‌افزاید: این تلاش‎های دولت ترامپ با یک مشکل بزرگ روبر خواهد شد و آن هم اینکه کارشناسان ازجمله کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها پایبندی ایران به مفاد برجام را اعلام کرده‌اند.

وی در ادامه می‌افزاید: شاید این تیم جدید تلاش کند تا با تمرکز بر برنامه موشک‎های بالستیک ایران نشان دهد که ایران روح برجام را نقض کرده اما همانگونه که کارشناسان نیز اذعان گفته‌اند واقعیت این است که توسعه برنامه موشکی ایران حتی روح برجام را هم نقض نمی‌کند.

نگارنده همچنین با تأکید بر اینکه که خود دونالد ترامپ تنها کسی است که در حال نقض برجام است به نقل از «جان فینر» طراح سیاست خارجی و مشاور جان کری وزیر امورخارجه پیشین آمریکا می‌نویسد: واقعیت این است که ترامپ در حال جا انداختن این ایده است که رفتارهای ایران در منطقه به ضرر منافع آمریکا و متحدانش است، اما این چه ربطی به توافق هسته‌ای دارد، توافق هسته‌ای تنها مختص به یک موضوع است، فقط برنامه هسته‌ای ایران و نه هیچ چیز دیگر.