کشف بمب عمل نکرده در نیروگاه اتمی فوکوشیما

نیروهای امنیتی ژاپن یک بمب عمل نکرده به طول 85 سانتی متر را در نیروگاه اتمی فوکوشیما کشف کردند که احتمالا متعلق به جنگ جهانی دوم است.

پلیس ژاپن تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده؛ اما شواهد اولیه نشان می‌دهد این بمب توسط جنگنده‌های آمریکایی و در دوران جنگ جهانی دوم بر سر نیروگاه اتمی فرود آمد که خوشبختانه عمل نکرد. کارگرانی که مشغول ساخت و ساز در پارکینگ نزدیک به این نیروگاه اتمی بودند، موفق شدند در حفاری‌ها خود بمب مذکور را کشف کنند.

بلافاصله نیروهای پلیس در جریان کشف بمب قرار گرفتند و محوطه اطراف به شعاع یک کیلومتر از حضور افراد تخلیه شد. باوجود گذشت 70 سال از جنگ جهانی دوم؛ هنوز بمب‌های عمل نکرده بسیاری در ژاپن کشف و خنثی سازی می‌شوند. اغلب این بمب‌ها در جزیره اوکیناوا که در مرکز درگیری‌های خونین قرار داشت، کشف شده‌اند. حتی پس از پایان جنگ جهانی در سال 1945، انفجار  بسیاری از این بمب‌ها جان مردم زیادی را در منطقه گرفت.

نیروگاه اتمی فوکوشیما در مارس 2011 و در پی وقوع زلزله و سونامی مهیب، دچار آسیب‌های فراوانی شد؛ اما در آن زمان این بمب برجای مانده از جنگ جهانی دوم منفجر نشد که خوش اقبالی بزرگی برای مردم ژاپن به ویژه شهر فوکوشیما محسوب می‌شود.

نشت مواد رادیواکتیو از نیروگاه فوکوشیما در سال 2011، بدترین فاجعه اتمی پس از چرنوبیل (در سال 1986) نام گرفت.