تزریق پول‌های مشکوک قطر به مدارس آمریکا

 در ادامه جنگ سیاسی و رسانه‌ای امارات و عربستان علیه قطر، یک روزنامه اماراتی، اقداماتی از قطر در آمریکا را فاش کرد که نشان می‌دهد این کشور برای پیشبرد سیاست‌های خود، به برخی مدارس آمریکایی پول تزریق کرده است.

 

روزنامه «الخلیج» امارات نوشت که به دنبال انتشار خبر روزنامه «وال استریت ژورنال» درباره اینکه مدارس عمومی آمریکا کمک‌هایی از قطر تحت عنوان «برنامه‌هایی برای آموزش زبان عربی» دریافت کرده‌اند، تعدادی از آمریکایی‌ها از اقدامات مشکوک قطر در برخی بخش‌ها ابراز نگرانی کردند.

 

به نوشته این روزنامه پس از آنکه مشخص شد بخش زیادی از کمک‌های قطر در غرب صرف حمایت از افراطی‌گری و فساد می‌شود، اکنون شبهاتی درباره کمک‌های مالی قطر مطرح است که همین امر اعتراضات برخی سازمان‌های مدنی را برانگیخته و آنها نسبت به فعالیت برخی موسسات قطری در حمایت از گروه‌های افراطی همانند اخوان‌المسلمین ابراز خشم کردند.

 

الخلیج همچنین به نقل از یک روزنامه آمریکایی نوشت که «موسسه جهانی قطر» به ریاست خانم «موزه» مادر امیر قطر طی 8 سال گذشته حدود 30.6 میلیون دلار برای ده‌ها مدارس آمریکایی جهت آموزش زبان عربی از جمله پرداخت حقوق آموزگاران و خرید لوازم مورد نیاز هزینه کرده است.

 

این روزنامه در ادامه نوشت که قطر سعی دارد از فعالان اخوانی در کشورهای غربی برای سیطره بر میلیون‌ها مسلمان استفاده نماید و تا حدودی در اروپا موفق بوده و در سال‌های اخیر تلاش خود را برای سیطره بر اقلیت مسلمان آمریکا متمرکز کرده است.

 

به نوشته الخلیج برای تعدادی از آمریکایی‌ها مسجل است که اقدامات قطر شرارت‌هایی را دربر دارد و از مهم‌ترین آن حمایت قطر از کسانی است که می‌توان آنها را افراطی‌ نماید که برخی‌ از آنها نیز عملیات‌های تروریستی انجام داده‌اند و مهم‌ترین این عملیات‌ها نیز عملیات 11 سپتامبر 2001 و حملات با چاقو در بسیاری از شهرهای اروپایی است.

 

این روزنامه افزود که اولین کمک‌های موسسه قطر برای حمایت از مدارس دولتی آمریکا در سال تحصیلی 2009-2010 به 625 هزار دلار رسید و این سازمان در سال تحصیلی 2017-2018 نیز 3.6 میلیون دلار به این مدارس کمک مالی کرده است و مجموعه مدارس توکسون به تنهایی 465 هزار دلار در سال 2013 برای پرداخت حقوق معلمان، تهیه لوازم مورد نیاز و هزینه مناسبت‌های فرهنگی دریافت کرده است.