سناریوی آمریکا و اسرائیل در منطقه در آستانه شکست قرار دارد

سید حسن نصر‌الله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، سخنرانی خود درباره عملیات اخیر نیروهای سوری و لبنانی در مرزهای دو کشور و پیروزی دوم نیروهای مقاومت علیه تروریسم را آغاز کرد.

او در ابتدای سخنرانی خود پیروزی ارتش و ملت لبنان و مقاومت علیه همه گروه‌های تروریستی را تبریک گفت و در روز عرفه دعا کرد که خداوند این امت را از فتنه تکفیری و طایفه‌ای نجات دهد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: این پیروزی را به شما تبریک می گویم، این پیروزی، پیروزی ارتش و مردم و مقاومت بر تروریست‌هایی است که سرزمین گرانقدر ما را اشغال کردند و روز 28 اوت را روز دوم آزادسازی اعلام می‌کنیم و از همه کسانی که از همه استان ها به ویژه از منطقه بقاع به این جا آمدید و دراین مراسم حضور یافتید، تشکر می‌کنم و این نشانه سیرت و خصلت نیکوی شماست زیرا شما اهل وفاداری، تعصب و غیرت هستید.

سید نصرالله همچنین گفت: از خداوند متعال می خواهیم شهدا را که پیروزی واقعی حاصل فداکاری‌های آنان است، مورد رحمت خویش قرار دهد و در این جا، باید از همه شما عذرخواهی کنم، زیرا قرار بود که در میان شما در شهر بعلبک در این مراسم باشکوه حاضر شوم، همانطور که 25 ماه می سال 2000 به بنت جبیل رفتم ، اما متاسفانه امروز شرایط متفاوت است و شرایط پس از جنگ ژوئیه 2006 ، مانند شرایط پیش از آن نیست، به ویژه در این روزها که آمریکا و اسرائیل خشمگین هستند و طرح آن ها در منطقه در حال سقوط کردن است و برادران به من اجازه آمدن ندادند و به من گفتند: اجازه بدهیم که شادی، تداوم داشته باشد.

سید حسن نصرالله گفت: امروز اینجا جمع شده‌ایم تا یک پیروزی ملی جدید و آزادسازی جدید را جشن بگیریم و درباره اصطلاحی واحد که همان آزادسازی دوم است، با هم به توافق برسیم، زیرا تعداد پیروزی‌ها زیاد است، پیروزی اول، در سال 1985 و زمانی بود که اسرائیل از بیروت و برخی از مناطق لبنان عقب‌نشینی کرد و در سال‌های 1993 و 1996 تا سال 2000 و 2006 در قانا و برخی از مناطق، شهدایی را تقدیم کردیم، به همین دلیل امروز، روز آزادسازی دوم است.

او افزود: درسال 1978 در چنین روزی یعنی در تاریخ 31 اوت، رژیم لیبی جنایت ربودن امام موسی صدر و برادرانش را مرتکب شد و وی را از خانواده و مردم و وطنش دور کرد، در حالیکه وی شخصیت و مرد بزرگی در میان امتش بود و بدین مناسبت، نمی‌توانم چیزی بیشتر از آنچه که برادر بزرگتر ما نبیه بری، رئیس جنبش امل و رئیس پارلمان لبنان، در این خصوص سخنرانی کرد، اضافه کنم. در این جا از ایشان به علت مواضع شجاعانه وحکیمانه‌اش که همواره مرد چالش و تضمینی برای وحدت ملی بوده است، بسیار تشکر می‌کنم.

وی در ادامه سخنرانی امشب خود خطاب به امام موسی صدر گفت:‌ ای سید و مولای ما، دختران و فرزندان تو در جنبش امل و حزب الله، راه و مسیر تو در مقاومت و آزادسازی و توسعه و خدمت به انسایت و حفظ لبنان و زندگی واحد و مشترک بین مسلمانان و مسیحیان و دفاع از مظلومان و روابط خاص با سوریه و دفاع از قدس و فلسطین را ادامه دادند و به این شکل، خانواده بزرگ تو، هزاران شهید را تقدیم کرد و همه آن‌ها امیدوارند که به همین راه برگردی و تو معلم و روشنگر مسیر پیروزی‌ها هستی، سرورم، این آزادسازی، دوم که آنرا جشن می‌گیریم، ثمره وعده‌هایی است که تو برای پیروزی داده‌ای مانند پیروزی سال 2000 و اکنون وعده‌هایت به ثمر نشسته است.