دولت سوریه قدرت سابق خود را باز می‌یابد

یک روزنامه اسرائیلی اعلام کرد که مسئولان وزارت جنگ این رژیم معتقدند که «بشار اسد» تا اوایل سال آتی میلادی بیشتر اراضی سوریه را آزاد کرده و قدرت قبلی خود را باز خواهد یافت.

روزنامه «اسرائیل هیوم» در گزارشی اعلام کرد که مسئولان وزارت جنگ این رژیم با بررسی مسائل داخلی و بین‌المللی مرتبط با سوریه تأکید دارند که «بشار اسد» تا اوایل سال آتی میلادی (چهار ماه دیگر) قدرت سابق خود را بازیافته و بیشتر مناطق سوریه را به کنترل خود درخواهد آورد.

اسرائیل هیوم، می‌نویسد: مسئولان اسرائیلی چندین واقعه از جمله تصمیم آمریکا برای توقف کمک‌ها به گروههای مسلح و عدم توجه کافی به سوریه و در مقابل حضور روزافزون ایران در این کشور را استناد پیش بینی خود قرار می‌دهند.

این روزنامه می‌افزاید: تا اندکی قبل درون محافل نظامی اسرائیلی چنین تصور می‌شد که وضعیت سیاسی سوریه هرگز به پیش از سال 2011 باز نمی‌گردد و سوریه به اقلیم‌های گوناگون تقسیم خواهد شد؛ اما پس از سال 2014 و روی گردانی باراک اوباما از تلاش‌ها برای ساقط کردن بشار اسد به سوی جنگ با داعش و همزمان آغاز بمباران‌های شدید نیروی هوایی روسیه، این دیدگاه دچار تغییر شد.

اسرائیل هیوم همچنین نوشته است که دونالد ترامپ نیز به مسائل داخلی و بین‌المللی و مسائل مهم‌تری از جمله تهدید کره شمالی مشغول است و به نقل از رسانه‌های آمریکایی مدعی شده است که ترامپ اخیرا به سازمان «سیا» دستور داده است که برنامه سری کمک تسلیحاتی به گروههای مسلح را پایان دهد.