اعتراض رسمی دیپلماتیک چین به کره شمالی

چین اعلام کرد به دنبال بزرگ‌ترین آزمایش تسلیحات هسته‌ای پیونگ‌یانگ، علیه کره شمالی اعتراضی رسمی ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، انفجار عظیمی که طبق ادعای پیونگ‌یانگ یک بمب هیدروژنی مینیاتوری بوده، حوزه این منطقه را به لرزه انداخت و سوال‌هایی را درباره واکنش پکن به تازه‌ترین اقدام تحریک آمیز همسایه خود برانگیخت.

ژنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) در یک نشست خبری گفت: چین گفت‌و‌گوهای سختگیرانه‌ای با مسئول سفارت کره شمالی در این کشور داشت.

وی گفت: چین با اقدامات کره شمالی برای توسعه موشک‌های هسته‌ای مخالف می‌کند وخود را متعهد به خلع تسلیحات هسته‌ای از این شبه جزیره می‌داند. این منطقه شناخته شده است و کره شمالی نیز آن را به خوبی می‌شناسد. کره شمالی باید به خوبی متوجه این موضوع باشد، بنابراین امیدواریم همه طرف‌ها به ویژه کره شمالی خویشتن‌داری را تمرین و از تشدید تنش‌ها خودداری کنند.

ژنگ به اینکه آیا پکن که مدت‌ها برای اعمال فشارهای بیشتر اقتصادی بر پیونگ‌یانگ مردد بود، از تحریم‌های بیشتری علیه این کشور حمایت خواهد کرد یا نه، اشاره‌ای نکرد.

پکن تنها متحد قابل توجه پیونگ‌یانگ و شریک تجاری حیاتی آن است که نقشی حیاتی در متقاعد کردن کره شمالی برای دست کشیدن از برنامه‌های تسلیحاتی‌اش دارد.