مون جائه-این  کره شمالی را تهدید به نابودی کرد

مون جائه-این، رئیس جمهور کره جنوبی، گفت پیونگ یانگ به طور آشکار درخواست جامعه بین‌المللی برای توقف آزمایش‌های موشکی خود را نادیده می‌گیرد و این مسئله مذاکره دیپلماتیک با این کشور را غیرممکن می‌کند.

رئیس جمهور کره جنوبی روز جمعه به همسایه شمالی این کشور هشدار داد آزمایش‌های موشکی‌اش انجام هرگونه مذاکره را غیرممکن می‌کند. وی همچنین کره شمالی را به حمله‌ای تهدید کرد که این کشور امکان نجات از آن را نخواهد داشت. 

پیونگ یانگ بامداد جمعه، یک موشک بالستیک میان بُرد را آزمایش کرد. این موشک بر فراز آسمان ژاپن به پرواز درآمد و در اقیانوس آرام سقوط کرد. این مسئله موجب شد ژاپن و کره جنوبی نشست‌های اضطراری امنیت ملی برگزار کنند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از رئیس جمهور این کشور نوشت: «مذاکره در شرایطی مانند این، غیرممکن است».

مون افزود:‌‌ «در صورتی که کره شمالی به اقدامات تحریک آمیز خود علیه ما و یا متحدانمان ادامه دهد، ما قدرت نابودی کره شمالی را به طوری که نتواند از آن بهبود یابد، داریم.»

مون جائه این در ماه مِه سال جاری میلادی و با وعده پیاده سازی سیاستی نرم‌تر در قبال کره شمالی به ریاست جمهوری کره جنوبی رسید. وی تعهد کرده بود در صورتی که شرایط محیا شود، برای انجام مذاکرات به پیونگ یانگ سفر خواهد کرد.

با این حال، کره شمالی در ماه‌های اخیر و در حالی که آمریکا و متحدانش مانورهای نظامی را در این منطقه تشدید کرده‌اند، تحقیقات موشکی و اتمی خود را افزایش داده است. در اوایل ماه سپتامبر، کره شمالی ششمین آزمایش اتمی خود را انجام داد. این مسئله موجب شد شورای امنیت سازمان ملل متحد با صدور قطعنامه‌‎ای، تحریم‌های جدیدی برای این کشور در نظر بگیرد.