استقبال اتحادیه عرب از آشتی فلسطینیان

«محمود عفیفی» سخنگوی رسمی اتحادیه عرب به نقل از «احمد ابوالغیط» دبیرکل این اتحادیه تأکید کرد که اتحادیه عرب از تحولات مثبت مهمی که در وضعیت فلسطین در خصوص پایان دادن به دودستگی‌ها از جمله تصمیم حماس برای انحلال کمیته اداری در نوار غزه رخ داده، استقبال می‌کند.

جنبش حماس روز یکشنبه (دیروز) موافقت خود با کمیته اداری در غزه را اعلام کرد و از دولت «رامی حمدالله» خواست تا برای تحویل مناصب و اجرای مأموریت‌های خود به غزه بازگردد و علاوه بر آن موافقت خود با برگزاری انتخابات سراسری را اعلام کرد.

روزنامه القدس العربی در سایت خود نوشت که دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه‌ای تأکید کرد که دو جنبش فتح و حماس راه درستی را انتخاب و منفعت عالی فلسطین و پایان دادن به دوره‌ای که زیان فراوانی به آرمان فلسطین وارد، برگزیده‌اند.

ابوالغیط همچنین بر اهمیت اجرای تصمیمات حماس و فراهم کردن زمینه برای انجام مأموریت‌های دولت وفاق ملی در نوار غزه را مورد تأکید قرار داد و خواستار تسریع در تشکیل دولت وحدت ملی به منظور برگزاری انتخابات سراسری شد.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین ایفای نقش مصر در راستای تحقق آشتی ملی را ستود و تصریح کرد که پایان دادن به دودستگی فلسطینیان، تنگنایی را برای کابینه راستگرای رژیم صهیونیستی که همواره از روند صلح شانه خالی‌ کرده است، ایجاد می‌کند.