جبیر سفر ملک سلمان به روسیه را تاریخی توصیف کرد

عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، سفر آتی ملک سلمان، پادشاه این کشور، را به روسیه تاریخی توصیف کرد و افزود این سفر بر روابط مستحکم و صمیمانه ریاض و مسکو دلالت دارد.

او امروز یکشنبه در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: سفر ملک سلمان به روسیه سفری مهم و تاریخی خواهد بود؛ زیرا ابعاد گسترده مناسبات و سطح تماس و گفتگو‌های دو طرف را نشان می‌دهد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی همچنین تاکید کرد رهبران روسیه و عربستان در طول چند سال گذشته، همه توجه خود را بر تعمیق و تحکیم هر چه بیشتر روابط در زمینه‌های مختلف معطوف ساخته اند.

جبیر گفت: «روابط میان دو کشور خیلی بیشتر از آنچه تحلیلگران سعی دارند به تصویر بکشند، به یکدیگر نزدیک است. هر دو کشور روسیه و عربستان تولیدکننده نفت هستند و از برقراری ثبات در بازار نفت نفع می‌برند، ما در جهت تقویت سرمایه‌گذاری روسیه در عربستان گام برداشته‌ایم و میزان سرمایه‌گذاری عربستان در روسیه نیز تقویت شده است. روابط فرهنگی، آموزشی و علمی میان ریاض و مسکو نیز در حال توسعه و گسترش است و افزون بر آن ما در زمینه‌های امنیتی و مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم نیز همکاری نزدیکی داریم.»

او همچنین تاکید کرد دو کشور در خصوص اوضاع کنونی در منطقه، مواضع و دیدگاه‌های مشترک دارند.

پیشتر یک منبع آگاه به این خبرگزاری گفته بود پادشاه عربستان سعودی طی روز‌های چهارم تا هفتم اکتبر به منظور دیدار و گفتگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از مسکو دیدن خواهد کرد.