اروپا درانتظار حملات تروریستی بیشتر

 لوران ژاکوبلیlaurent jacobelli در گفت و گو با شبکه تلویزیونی راشا تودی در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع تعجب برانگیز نیست که داعش مسئولیت حمله لاس وگاس را برعهده گرفته است ،گفت: البته این موضوع جای تعجب ندارد. ما هم اکنون شاهد خشونت و حمله در تمامی کشورهای غربی هستیم. البته ما باید پاسخی قاطع برای این نوع حملات داشته باشیم. ما باید تفاوتی بین این کشتار جمعی و تروریسم قائل شویم. ما در فرانسه با اقدامات تروریستی روبرو هستیم. ما شاهد حملات تروریستی زیادی در فرانسه بودیم. دیروز شاهد حمله تروریستی در مارسی بودیم.

وی گفت: فرانسه قربانی سیاست های نادرست دولت خود است. پلیس در فرانسه کار خود را به خوبی انجام می دهد. پلیس کار بزرگی انجام می دهد. ارتش هم کار خود را به خوبی انجام می دهد. مشکل ما مربوط به پلیس نمی شود بلکه مشکل ما به سیاست های دولتمان مربوط می شود.من معتقدم که دولت ما باید کارهای بیشتری انجام دهد. دولت باید مرزها را کنترل کند. ما باید هر فرد خارجی را که مرتکب جرم در فرانسه شده است، اخراج کنیم. ما باید هر فرد مرتبط با تروریسم را به کشور زادگاهش بازگردانیم. همانطور که می بینید ما هنوز کارهای زیادی باید انجام دهیم تا از شهروندان خود را در برابر این حملات محافظت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: آیا معتقدید که افزایش حملات در کشورهای غربی با افزایش شکست های داعش در سوریه و عراق در ارتباط مستقیم است، گفت: بله البته اینگونه است. هر چه گروههای جهادی (سلفی)در عراق و سوریه تضعیف شوند آنها تلاش بیشتری برای حمله به ما انجام خواهند داد. آنها از عوامل تروریستی خود که ما آن را تروریسم محلی می نامیم برای حمله به شهروندان بیگناه ما استفاده می کنند.آنها حتی با یک چاقو می توانند افراد غیرمسلمان را بکشند.

وی افزود : اما همه کشورها با هم برابر نیستند. روسیه سیاست قدرتمندی ضد داعش در پیش گرفته است اما فرانسه و کانادا قربانیان تروریسم هستند. اما چرا؟ چون ما یک جامعه قدرتمند مسلمان داریم و تا زمانی که ما سیاست های کنترلی ضعیفی برای پذیرش افراد در کشور خود داشته باشیم بیشتر در معرض حملات تروریستی قرار خواهیم داشت. باید در پذیرش مهاجران بسیار با دقت عمل کنیم. دو میلیون نفر آواره را بدون کنترل دقیق در اتحادیه اروپا پذیرش کرده ایم. با این وضع ما در سالهای آینده مطمئنا باید منتظر حملات تروریستی بیشتری باشیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید:اگر داعش به طور کامل شکست بخورد آیا باید منتظر حملات تلافی جویانه بیشتری در کشورهای غربی باشیم یا اینکه این گروه از حملات خود دست خواهد کشید،گفت: نه، این گروه از حملات خود دست نخواهد کشید زیرا ما با یک نیروی نظامی منظم روبرو نیستیم. این گروه یک گروه مذهبی و ستیزه جو است. ما با افراطی گری دینی مبارزه می کنیم. افراط گرایی اسلامی در هر جایی از جهان می تواند وجود داشته باشد. تمامی کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا و دیگر کشورها باید مراقب این حملات باشند.