برگزاری انتخابات ریاستی و پارلمانی در اقلیم کردستان عراق

 اقلیم کردستان عراق بنا دارد در ابتدای ماه نوامبر (ماه آتی میلادی) انتخابات ریاست اقلیم کردستان و انتخابات پارلمانی برگزار کند.

انتخابات ریاست منطقه کردستان باید دو سال پیش برگزار می شد که با ممانعت مسعود بارزانی رئیس فعلی اقلیم کردستان مواجه شده و در پی آن پارلمان هم تعطیل شده بود.

مسعود بارزانی که اعلام کرده در دوره بعدی انتخابات ریاست اقلیم کردستان عراق نامزد نخواهد شد به مدت دو سال در حالی که دوره ریاست اش بر اقلیم کردستان به پایان رسیده بود، در این منطقه قدرت را در دست داشت.

در سال ۲۰۰۵ بارزانی برای اولین بار به عنوان رئیس اقلیم کردستان انتخاب شد،‌در سال ۲۰۰۹ نیز او بار دیگر با به دست آوردن نزدیک به ۷۰ درصد آرا برای دومین بار به عنوان رئیس اقلیم کردستان عراق انتخاب شد.

اما سومین دوره ریاست او بر این منطقه با مشکلات زیادی همراه شد تا اینکه در سال ۲۰۱۳ اکثریت اعضای پارلمان کردستان به تمدید دو ساله دوره ریاست او تا سال ۲۰۱۵ رأی دادند اما قرار شد که او دیگر در رأس قدرت اقلیم حضور نداشته باشد. در همان دوره تمدید دوره ریاست مسعود بارزانی از سوی برخی جریان های سیاسی کُرد کودتا علیه پارلمان به شمار آمده بود.