پشتیبانی پنتاگون از آغاز مذاکرات با کره‌ شمالی

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که وزارت دفاع از تلاشهای رکس تیلرسون به منظور دست‌یابی به راه‌حلی دیپلماتیک برای بحران هسته‌ای کره‌شمالی استقبال و پشتیبانی کامل می‌کند.

پشتیبانی کامل وزیر دفاع آمریکا از راه‌حل دیپلماتیک برای حل بحران کره‌شمالی و آغاز گفتگوها با این کشور درست دو روز پس از آن صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ تلاش تیلرسون برای گفتگو مستقیم با مقامات کره‌شمالی را بیهوده و تلف‌کردن وقت خوانده بود.

جیمز متیس با تأکید بر اینکه وزارت دفاع همچنان تمرکز خود را بر دفاع از آمریکا و متحدانش حفظ می‌کند افزود: وزارت دفاع آمریکا از تلاش‎های رکس تیلرسون به منظور دست‌یابی به راه‌حلی دیپلماتیک  برای بحران هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی استقبال کامل می‌کند.

رکس تیلرسون درباره آغاز گفتگوهای مستقیم با کره‌شمالی می‎گوید که گفتگو با پیونگ‌یانگ به کارگیری بخشی از راهبرد استفاده از اعمال تحریم و فشارهای سیاسی آمریکا برای توقف برنامه موشکی و خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی است.

بنا به گزارش «فرانس 24» گرچه مقامات آمریکا آشکارا از گزینه‌های نظامی علیه کره‌شمالی صحبت می‌‎کنند اما در پنهان اذعان می‌کنند که حمله نظامی به کره‌شمالی اقدامی پرخطر است.