هشدار سیاستمدار راستگرای انگلیسی درباره مظنونان تروریستی در این کشور

نایجل فراژ، سیاستمدار راستگرای انگلیسی، در گفتگو با شبکه آمریکایی فاکس نیوز درباره حادثه برخورد خودرو با عابران در لندن، مدعی شد: فراموش نکنید که ما مدت سی سال تروریسم ارتش جمهوری‌خواه ایرلند را داشتیم. بنابراین مردم لندن شاید بیشتر از دیگر شهرهای اروپایی به تروریسم عادت دارند. همانطور که می دانید اتفاق اخیر الگو و شکلی بسیار آشنا داشت؛ اما این اتفاق یک تفاوت بزرگ با حوادث مشابه قبلی داشت. افرادی که در حملات قبلی حضور داشتند، همگی در تیراندازی پلیس به قتل رسیدند. اگر این حمله نیز از داعش الهام گرفته باشد، فردی که این کار را کرد ابتدا توسط مردم و سپس به دست پلیس بازداشت شد. به نظر من بازداشت این فرد به لحاظ اطلاعاتی که می توان از او گرفت، بسیار مفید است.

نایجل فراژ افزود: نباید فراموش کرد این حملات فقط در لندن نیست؛ بلکه اوضاع در فرانسه در دو سال گذشته به لحاظ حملات تروریستی بسیار بدتر بوده است. یک نکته را باید تاکید کنم که هیچ کدام از این افراد حمله کننده تنها نبوده اند و سرخود این کار را نکرده اند. در تک تک موارد شبکه ای تروریستی پشت آنها وجود دارد. در تک تک موارد افراد مهاجم از طریق اینترنت با افرادی ارتباط داشته اند و در نود درصد موارد آن‌هایی که این حملات را انجام می دهند، نامشان در گذشته در فهرست پلیس و دستگاههای امنیتی بوده است؛ اما پلیس هیچ اقدامی علیه آنها نمی کند.

این سیاستمدار راستگرای انگلیسی در ادامه اظهار کرد: هم اکنون اسامی سه هزار مظنون به تروریسم وجود دارد که در انگلیس زندگی می کنند. همچنین بیست هزار نفر دیگر نیز به نوعی به تروریسم، داعش و دیگر گروه‌های تروریستی مرتبط هستند. بنابراین ما با مشکل بزرگی در انگلیس روبرو هستیم و بیست و سه هزار نفر که اسامی آنها را داریم می توانند به ما صدمه بزنند.