ولید المعلم: پیروزی نهایی نزدیک است

 ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه با اعلام این که کشورش با همکاری روسیه و همپیمانانش درحال نزدیک شدن به پیروزی نهایی است، افزود: طبیعی است که پس از این مرحله همه ما با کمک یکدیگر، وارد همکاریها برای بازسازی پایه های اقتصاد سوریه شویم.

ولید الملعم این اظهارات را در دهمین نشست کمیته مشترک دولتی سوریه و روسیه در زمینه همکاری های اقتصادی، تجاری، علمی و فنی در شهر سوچی روسیه مطرح کرد.

این نشست با امضای پرتوکول پایانی از سوی ولید المعلم  و دیمیتری راگوزین معاون نخست وزیر روسیه به عنوان روسای این کمیته، خاتمه یافت.

ولید المعلم افزود: می توانم تاکید کنم که در نتیجه فعالیت کمیته مشترک، موفق شدیم درباره زیربنای ساختار اقتصادی به توافق برسیم، زیرا هدف، از یک سو تامین امنیت و آسایش برای مردم سوریه و از سوی دیگر این که شهروند روسیه احساس کنند اقدامات کشورشان در سوریه، بدون نتیجه وبی پاداش نیست.

ولید المعلم در آغاز نشست هم گفته بود: مسئولان و ملت سوریه به مواضع اصولی، صادقانه و حمایت های گسترده روسیه به ریاست ولادیمیر پوتین در نبرد مشترک و شرافتمندانه مان علیه گروه های تروریستی و تکفیری به دیده احترام  و تقدیر می نگرند.

وزیر امور خارجه سوریه افزود: از سرعت اجرای توافقات به دست آمده نگران نیستم، هر چه شرکت های روسی در اجرای تعهدات خود سرعت عمل به خرج دهند، اقتصاد سوریه بهتر خواهد شد و باید مطمئن باشید که سرمایه گذاری های شما در اقتصاد سوریه نتیجه بخش و همراه با پاداش است.

ولید المعلم با اشاره به تلاش های هیات های روسی و سوری برای آماده کردن توافقنامه ها، یادداشت تفاهم ها و پروتکل نهایی دهمین نشست کمیته مشترک دولتی سوریه و روسیه گفت، برای پیگیری اجرای این موافقنامه ها، به توافق رسیده ایم.