امیر کویت به ریاض می‌رود

 «صباح الأحمد الصباح» امیر کویت امروز دوشنبه در ریاض با ملک سلمان دیدار و درباره بحران به وجود آمده بین قطر و چهار کشور عربی و پیدا کردن راهکاری برای حل ریشه‌ای آن بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، یک منبع که خواست نامش فاش نشود، حل بحران قطر در آینده نزدیک از طریق برگزاری نشستی با مشارکت سران شش کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس به اضافه مصر به میزبانی کویت را تکذیب کرد.

این منبع افزود: «درایت و تجربه صباح الأحمد برای تسهیل دستیابی به راه‌حل‌هایی که ضامن پذیرش خواسته‌های اصلی چهار کشور از سوی قطر و پیروی از اقدامات مرحله‌ای جهت نزدیکی دیدگاه‌های طرفین باشد، کافی است و این نزدیکی دیدگاه‌ها نیز بر اصل بازگشت به اصول 6‌گانه مصوب سال 2013 که سازوکارهای اجرایی آن سال 2014 تدوین شد، متمرکز خواهد بود».

چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر از ژوئن گذشته به سبب آنچه حمایت قطر از تروریسم خواندند، روابط خود با این کشور را قطع کرده‌اند.

میانجی‌گری کویت برای حل بحران به وجود آمده ادامه دارد اما چهار کشور مذکور بر پذیرش خواسته‌های 13‌گانه خود از سوی قطر اصرار دارند و از جمله این خواسته‌ها نیز کاهش سطح روابط قطر با ایران، اخراج رهبران حماس و اخوان‌المسلمین از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره بود.