حمایت پنهانی جمهوری‌خواهان از استیضاح ترامپ

 «استیو کوهن»، نماینده دموکرات ایالت تنسی آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی» اعلام کرد دست کم یکی از جمهوری‌خواهان به دنبال ارائه طرحی برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور جمهوری‌خواه آمریکاست.

وی گفت: من یک جمهوری‌خواه را می شناسم که به دنبال استیضاح وی است. او این مسئله را مدنظر دارد. جمهوری‌خواهان دیگری را هم می شناسم مثل سناتور «باب کورکر» که به من گفته است می داند این مرد (ترامپ) تعادل ندارد و نمی تواند امور را اداره کند.

کوهن افزود: این جمهوری‌خواهان به صورت پنهانی به شما می گویند که دلشان می خواهد ریاست جمهوری ترامپ پایان یابد. اما اکثریت جمهوری خواهان همچنان طرفدار دونالد ترامپ هستند.

استیو کوهن در ماه اوت به دنبال وقوع خشونت های شارلوتسویل در ایالت ویرجینیای آمریکا اعلام کرده بود که می خواهد به دلیل حمایت ترامپ از گروه های نژادپرست، طرحی را برای استیضاح وی به کنگره ارائه کند.

او در آن زمان در بیانیه ای اعلام کرد: دونالد ترامپ به جای آنکه اقدامات نئونازی ها و نژادپرستان سفیدپوست را در شارلوتسویل محکوم کند گفته است که هر دو طرف مقصر بودند. ترامپ در آزمون اخلاق ریاست جمهوری شکست خورده است.

یک نماینده دموکرات دیگر به نام «ال گرین» هم هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد برای استیضاح ترامپ طرحی را ارائه کند. در یکی از طرح های استیضاح وی آمده است که دونالد ترامپ با طرح ادعاهای دروغین درباره اینکه میلیون ها نفر از مردم آمریکا در سال 2016 به صورت غیرقانونی در انتخابات شرکت کرده اند، پیمان شکنی می‌کند.

اما وی این طرح را هنوز به کنگره ارائه نکرده است؛ زیرا گفته که می خواهد نخست همکاران وی این طرح را ببینند و سپس درباره آن تصمیم گیری کنند. این در حالیست که اکثریت دموکرات‌ها از جمله «نانسی پلوسی»، رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا از طرح  استیضاح ترامپ حمایت نکرده‌اند.